Nu har nosgrimman kommit!

Victovie

Trådstartare
Ja, nu har äntligen Fridas nya nosgrimma kommit!! Av märket Otto Schumacher, 5cm bred :d. Visste inte att deras modell var smalare ute vid kanterna, så jag får lära mig att tycka om det, ser rätt okej ut ändå, vet inget annat märke med rundsytt och spännet i nacken.:p Kostade 1'495kr. Hade ändå väldigt stor tur då OS nyligen höjt sitt pris, o om jag beställt ett nu så hade den kostat 1'795kr...

feb008.jpg

feb011.jpg

Vad tycker ni? Är det shitsnyggt eller är jag en idiot som lagt så mkt pengar? :D

Sv: Nu har nosgrimman kommit!

Snyggt :d :love:

Fast om jag ska vara ärlig så ser snokremmen lite klumpig ut när man jämnför med allt rundsytt.

Inte riktigt min och min hästs stil. Men jag tyckte iaf att det var rätt snyggt just att nosgrimman smalnade av!

Jag är inte så förtjust i rundsytt men ska det vara rundsytt MÅSTE spännena vara i nacken för det är FULT med platta remmar (där det finns hål) som hänger över sidstyckena så jag måste säga att tränset&nosgrimman är absolut bästa tänkbara av rundsytt!!!

Hade det varit en engelsk med vanlig knäppning hade den varit perfekt! :angel: ;)

Ja, nu har äntligen Fridas nya nosgrimma kommit!! Av märket Otto Schumacher, 5cm bred :d. Visste inte att deras modell var smalare ute vid kanterna, så jag får lära mig att tycka om det, ser rätt okej ut ändå, vet inget annat märke med rundsytt och spännet i nacken.:p Kostade 1'495kr. Hade ändå väldigt stor tur då OS nyligen höjt sitt pris, o om jag beställt ett nu så hade den kostat 1'795kr...

feb008.jpg

feb011.jpg

Vad tycker ni? Är det shitsnyggt eller är jag en idiot som lagt så mkt pengar? :D

Fint så!!

Bara nyfiken, kostade enbart nosgrimman 1500 spänn??:eek:
Var har du köpt den, PMa gärna ifall de tar oss i örat annars:)
Pannbandet var sjukt fint:banana:

Om du är en idiot eller inte vet bara du.:D Själv skulle jag inte lägga så mycket pengar på en nosgrimma. Den där är inte min smak heller. Men huvudsaken är att du är nöjd.:)

Jag tyckte det var dödsläckert! Allting måste ju inte se likadant ut :bump:

Jag tycker det vart jättefint men det ser inte ut som 5 cm.. Hon måste ha jättestort huvud..? :D

Vad är det för träns i övrigt? OS det med?

jättesnyggt! men den ser inte ut att va mer än 4.. :p

du kanske blivit lurad haha.

Du menar som den nosgrimman som satt på när jag köpte det gamla OS-tränset?:D Den ligger bara här och skräpar nu.. ;)

Ja, enbart nosgrimman... :o (Tröstar mig med att nästan hela betalades av mina julklappspengar, fick dom ju för att köpa ngt jag verkligen ville ha :D ).
Köpte på Mariet*rp i Skåne, finns många affärer som kan ta in, men man måste beställa, OS har inget lager direkt utan syr upp på beställning.

Jag börjar också oroa mig för att den är smalare än 5 cm, för hon är perfekt i min 5,5cm breda kandarnosgrimma, :love: o shitsnygg i Döberts 4,5cm, och så mkt mindre trodde jag inte denna skulle vara i förhållande till kandaret. Igårkväll jämförde jag med min 4,5cm breda Döbertnosgrimma o då stack det ut nån mm på var sida... (OS:en smalare). Dock nån som sa att Döberts var bredare än 4,5, ska mätas idag!
Är den smalare så åker den tillbaka, 5cm ska det vara eller inget alls. Kommer med resultatet ikväll!

Iövrigt är resten av tränset Döbert. Forsythia har Döbertnosgrimman och resten OS (OS-tränset passade inte Frida)

Senast ändrad:

jättesnyggt! gillade speciellt att det inte var vit fodring utan helsvart...

Nu är jag inte förtjust i aachen men det var shitsnyggt;), eller bajssnyggt:cool: som vi säger här.

Liknande trådar

Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 470
Senast: Deimion
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 713
Utrustning Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Deimion
·
Dressyr Finns det sånna att finna ute butiken? Har precis köpt Centaurs rundsydda OS-träns och tänkte nu försöka fixa till nosgrimman så den...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 539
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar