Nu har jag lärt mig något nytt!

ylvaaskersund

Trådstartare
:D Jag var i min barndomsstad i helgen och jag tog med mig min Kina-Puff, alltså kinesisk nakenhund med päls!:laugh:

på en gata möter jag två kvinnor med varsin puff varpå jag säger glatt : Nämen två puffar till!:love:

Men icke, dessa två hundar var av rasen kinesisk nakenhund och om man inte rakade dom fick dom så fin lång päls:eek::grin:

Men sa jag, det föds både med päls och nakna, i samma kull, detta är åxå en puff, kina-puff!

Nej, nej, det fanns bara nakna men om man inte rakade hundarna så växte det ut päls och de blev då puffar:idea:

Så nu har jag lärt mig detta, om man inte rakar sin nakna naken hund så blir det en puff:idea::bump::bump::banana:

Sv: Nu har jag lärt mig något nytt!

Aha! Men om jag rakar min dvärgschnauzer, blir det en nakenhund då?

Fränt! Det måste jag prova! Ska se om han går och ställa som nakenhund med så slipper vi hela tjatet med trimning, gud vad smidigt!

Då får jag snart en hårig en då, har inte rakat min på en månad och än så länge ser han mest ut som en skabbig get. Men om jag har lite tålamod kommer det alltså :banana::banana:

Jaha!

Så då har vi alltså Kinesiska nakenhundar o inte Chinese Crested ;)

Så sorgligt det är när folk inte ens vet vilken ras de har :rofl:

Håller med! Så tråkigt att folk inte förstår.

Många (då även de som inte kan rasen och då helt förståeligt) blir förvånad när jag berättar om att det föds både nakna och håriga, och att det krävs håriga gener för att det ska bli foster alls.

Denna frågan kommer ganska ofta nu när jag har en kineskull hemma och det är både håriga och nakna i samma kull :p Då blir folk förvirrade ;)

Såg en annons på en Kines där det stod att den var en blandras. Mellan Kinesisk nakenhund och Chinese Crested dog. Hmm.. Hon kanske skulle läst på lite innan hon köpte hunden..? :S

Lägger till en liten film på mina underbara små saker som jag tog igår <3
FILM

Jag blir så trött på folk som inte vet vad de skaffat!! Hund ska de ha men de har ingen j*vla aning om vad för hund de har.
Ser mkt av detta på kurserna på klubben... Tragiskt!

Håller med! Så tråkigt att folk inte förstår.

Många (då även de som inte kan rasen och då helt förståeligt) blir förvånad när jag berättar om att det föds både nakna och håriga, och att det krävs håriga gener för att det ska bli foster alls.

Denna frågan kommer ganska ofta nu när jag har en kineskull hemma och det är både håriga och nakna i samma kull :p Då blir folk förvirrade ;)

Såg en annons på en Kines där det stod att den var en blandras. Mellan Kinesisk nakenhund och Chinese Crested dog. Hmm.. Hon kanske skulle läst på lite innan hon köpte hunden..? :S

Lägger till en liten film på mina underbara små saker som jag tog igår <3
FILM

:love::love::love:

Jag håller dock fullständigt med om att man bör vara lite påläst om sin hundras innan man köper den eller läsa på när man väl fått hem valpen!

Jag är ju heller inte helt säker på om de drev med mig, de var så helkorkat allting:cool::confused:

:D

Undra hur länge jag hade fått vänta på att den jag hade förut skulle få lång fin päls

Nu när det är 18- utanför dörren och min nakenfis inte vill gå ut ens med kläder på tröstar jag honom med att han snart, mycket snart kommer få lång fin päls som skyddar honom mot kylan. Han ser YTTERST skeptisk ut, går ut, tar en kiss och står sen och ska in igen.

Men växer det fortare om jag INTE tar på kläderna kanske? Man kanske får ta att han fryser ett tag, om han bara får lång fin päls ? Hmm, ska ta ett snack med kinsesn om det tror jag :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 301
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 182
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund När vi köpte vår första hund så blev det en kinesisk nakenhund, pga allergi i familjen. Men nu är vi inne på vår andra hund av samma ras...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 023
Senast: Delfinarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka