Nu har den kommit!!

Sv: Nu har den kommit!!

Jamen gudva underbart.
Du kan ju ringa mig när du fått ditt Greencard så kan vi gifta oss så får jag oxå vara där lagligt.:angel:
Kan man hyra ut familjen några år tro:angel::o
Skämt åsido.De vore jätte kul men jag är nog fast här?:smirk:
Men du kan inte du göra en egen tråd typ. som du uppdaterar ibland så vi får lite elakheter och updates from over there.:love:
Jag är inte mycket för att gifta mej Gordon, men vi kan dela slaf i alla fall, jag är inte så nogräknad ! ( o djäklar va mysigt vi skulle ha , bare du å ja! ):love:Vi får se, det är ju inte klart med papper o arbetstillstånd så jag kan ju bli kvar här en stund, o då ska jag i vanlig ordning sprida mina sarkasmer. En GOD JUL tillönskas alla som rider i bling-bling sadlar med stolsits och som binder sina hästar med balsnören " så att dom ska ta sej lös" , å alla som har nosludd på grimmorna o hals på täckena å barfotaryttare, t o m dom sim rider i dressyrsadel, även en god Jul till alla er som skaffat sej för mycket häst o som nästan inte törs rida utanför inhägnat område:D
En GOD JUL önskar elake Bill. Å puss på er, Gordon o Biggan! :love:

Det är ju fasiken inte jul förräns om två dagar -Å ni mes-snäll-löjlar er så kraftigt redan :eek:

Bill, detta går inte, du kan inte tappa stilen redan. Tänk om folk tror att du kan vara snäll :eek::eek::crazy:

//Eva

Just den här modellen, Reinsman Trophy Queen ligger (har legat?) mellan 70-79 tusen. Men jag hade OTROLIG tur och hittade den helt ny för 26.000 + frakt och tull. :banana::love:

Grattis till en snygg sadel till ett vettigt pris!
Jag vet inte riktigt var du fått priserna ovan ifrån.... den här sadeln kostar i amerikanska butiker från ca 3800 dollar och uppåt, dvs i svenska pengar från 25000 kr. Det finns dock ställen som tar både 4500 och 5000 dollar, så du har ändå köpt till rätt pris! :)

Grattis till en snygg sadel till ett vettigt pris!
Jag vet inte riktigt var du fått priserna ovan ifrån.... den här sadeln kostar i amerikanska butiker från ca 3800 dollar och uppåt, dvs i svenska pengar från 25000 kr. Det finns dock ställen som tar både 4500 och 5000 dollar, så du har ändå köpt till rätt pris! :)

I en reklam i ett nr av luckyrider i år var prissumman 75.000 svenska kronor om man köper den direkt fårn tillverkaren.

Hejsan!

(helt ny på bukefalos)

har precis läst igenom tråden och såg bilden på pleasure ryttaren. kan bara berätta att hon är pleasure uti fingerspetsarna.
kolla hennes hemsida. www.hokana.com

ang. sitta med lite bak vikt i sadeln så kan man ju kolla på toppryttarna i pleasure även i sverige, nog sitter dom allt lite på rumpan i sadeln. alltså inte helt lodrätt.

vill också gratulera sidekick till en superfin sadel!!!

//från en pleasure freak!!!

Till BILL:
Nej , de blir nog bra ska du se. Ville ändå inte gifta mig med dig!
Vi får nog skärpa oss lite i denna tråden annars blir vi nog snart utkastade.
:devil:

Sysslar inte med western men är intreserad av sporten, och kan bara gratulera till en mycket snygg sadel. Jag skulle dock inte våga rida i den. Tänk om nån överfaller mig. :)

Kan du förklara mer vad cantleriding är? Aldrig hört talas om det.
Man kan ju inte veta allt, om det är till tröst!
Om du kikar på en hoppryttare som nyss skaffat sej en westernsadel (som också är för stor för en liten skatstjärt) så ser du en varelse som likt en makak klamrar sej fast på hästen, med jättekorta stigläder och med ett spjärntag i stigbyglarna krampaktigt skjuter upp sej mot bakvalvet - det är en cantlerider ! :D Dessutom platsar denne ryttare ofta i klassen "cykelåkare" med tyglarna lagda i kors över manken och med 1 meter mellan händerna rider"westernridning", ungefär samma position som en av bad boys på en Harley, med Marlon Brando styre. :devil:
PS God jul alla läsare, Bill drar sej nu tillbaka för kvällen för en single malt . Julen är ju som bekant rökarnas o drinkarnas egen högtid! :devil:

Ja det är ju en typisk "tjejsadel" :eek: så jag kan förstå att du gillar den.

Det är ju fasiken inte jul förräns om två dagar -Å ni mes-snäll-löjlar er så kraftigt redan :eek:

Bill, detta går inte, du kan inte tappa stilen redan. Tänk om folk tror att du kan vara snäll :eek::eek::crazy:

//Eva
Jag är uppriktigt ledsen om jag gjort dej besviken, Eva, det var alls inte min mening ( fan, jag håller på att tappa formen! :eek: o är nere på fjäskfaktor 9), men vad gör man när man hört Mahalia Jackson sjunga HELIGA NATT när man vaknade (blev lite förvirrad för det var ju morgon när jag vaknade, o drömt mardrömmar om pleasuresadlar med silver , vaknade badande i svett o skrek:Neeeej jag vill inte ha en sån!) Å då drog Mahalia på med Holy Night!:confused:
( nu börjar Bill vara i julform i Single maltens underbara värld) :crazy:

Ja du är verkligen på fjäskfaktor 9 nu....

Min gallon malt tog slut förra helgen. Rödtjutet får jobba hårt.

mvh Eva

T-Röd, för god att kolsyra! :D
:rofl:

Njae, håller mig till lättare drycker så julklappsrimmen inte blir föör långsökta :rofl: Jul Skål till er alla som nyttjar mer eller mindre farliga vätskor, efter smak :devil:

"cykelåkare" med tyglarna lagda i kors över manken och med 1 meter mellan händerna rider"westernridning", ungefär samma position som en av bad boys på en Harley, med Marlon Brando styre. :devil:

Noo! Jag är en bad boy på en Harley ^^ Jag har ingen koll alls på var jag har mina tyglar, de brukar bara ligga över hornet så de inte är ivägen. Mina armar flaxar runt över halva skogen... Man måste ju pilla på alla träd man rider förbi :p

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka