Nu har den kommit!!

Sv: Nu har den kommit!!

Ha,HA, :)Jag har inte varit på Sandgrund på år och dag. Heter det inte något annat nuförtiden förresten? Blue någonting. Men visst skiner jag som sola i Karlsta. Det hör ju till när man bor här.

Vore hemsk om det var sant.... Gäller detta i relation till hästar åxå tycker du?
I relationen med häst gäller lugn och behärskning och ett stabilt ledarskap. Hästar sätter inget värde på ödmjukhet utan kan t o m betrakta den "ödmjuke" som en mkt svag ledare

Ha,HA, :)Jag har inte varit på Sandgrund på år och dag. Heter det inte något annat nuförtiden förresten? Blue någonting. Men visst skiner jag som sola i Karlsta. Det hör ju till när man bor här.

Blue Moon Bar :idea:

Släpper de in dig där?...:angel:
Har faktiskt aldrig varit där brukar väl vara 20 för det mesta... om man inte har djup urringning och ler lite vilket jag inte har och gör(men har lite koll ändå)
Så får glatt springa på arena istället ;) som stolt 18 åring .. haha
:rofl:

Har faktiskt aldrig varit där brukar väl vara 20 för det mesta... om man inte har djup urringning och ler lite vilket jag inte har och gör(men har lite koll ändå)
Så får glatt springa på arena istället ;) som stolt 18 åring .. haha
:rofl:

Testa med urringningen vet jag... :idea: Vem vet det kanske funkar.... :angel: ;)

Många bär på uppfattningen att ödmjukhet är tecken på svaghet. Jag tycker att det är precis tvärt om
Enligt encyklopedin:
Ödmjukhet är en personlig egenskap. En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar.
Besläktade begrepp är anspråkslöshet och respektfullhet

Tecken på brist på ödmjukhet.
Källa: www.katolik.nu/html/artcl_humil.htm

Att tro att det som man själv säger eller gör är bättre än det som andra säger eller gör.
Att alltid önska att gå sin egen väg.
Att argumentera med envishet och fräckhet antingen man har rätt eller fel.
Att ge din synpunkt, när man inte har efterfrågat den, eller när kärleken inte kräver det.
Att se ner på någon annans synpunkt.
Att inte se på dina gåvor och möjligheter som ett lån.
Att inte erkänna att du är inte är värdig all heder och uppskattning, inte ens för jorden du går på eller de ting du äger.
Att använda dig själv som exempel i samtal.
Att tala illa om dig själv, så att andra kommer att tänka väl om dig eller säga emot dig.
Att ursäkta dig själv, när du blir tillrättavisad.
Att gömma förödmjukande fel för din andlige ledare, så att han inte kommer att ändrar det intryck han har om dig.
Att finna behag i beröm och komplimanger.
All bli bedrövad för att andra får högre uppskattning.
Att vägra att utföra ringare uppgifter.
Att söka att framträda.
Att i konversation referera till din ärlighet, geni, händighet eller yrkesskicklighet.
Att skämmas för att du saknar vissa tillhörigheter.

Många bär på uppfattningen att ödmjukhet är tecken på svaghet. Jag tycker att det är precis tvärt om
Enligt encyklopedin:
Ödmjukhet är en personlig egenskap. En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar.
Besläktade begrepp är anspråkslöshet och respektfullhet

Tecken på brist på ödmjukhet.
Källa: www.katolik.nu/html/artcl_humil.htm

Att tro att det som man själv säger eller gör är bättre än det som andra säger eller gör.
Att alltid önska att gå sin egen väg.
Att argumentera med envishet och fräckhet antingen man har rätt eller fel.
Att ge din synpunkt, när man inte har efterfrågat den, eller när kärleken inte kräver det.
Att se ner på någon annans synpunkt.
Att inte se på dina gåvor och möjligheter som ett lån.
Att inte erkänna att du är inte är värdig all heder och uppskattning, inte ens för jorden du går på eller de ting du äger.
Att använda dig själv som exempel i samtal.
Att tala illa om dig själv, så att andra kommer att tänka väl om dig eller säga emot dig.
Att ursäkta dig själv, när du blir tillrättavisad.
Att gömma förödmjukande fel för din andlige ledare, så att han inte kommer att ändrar det intryck han har om dig.
Att finna behag i beröm och komplimanger.
All bli bedrövad för att andra får högre uppskattning.
Att vägra att utföra ringare uppgifter.
Att söka att framträda.
Att i konversation referera till din ärlighet, geni, händighet eller yrkesskicklighet.
Att skämmas för att du saknar vissa tillhörigheter.
Sånt dj***a trams! :rofl: Bill knows !:cool:

leopardfärgade tights kanske funkar:rofl:??

Skulle krävas rätt mycket för att jag skulle gå till Blue Moon i leopardfärgade tights... men skulle nog få komma in både minderårig och gratis... :rofl::rofl::rofl:

Ja du Bill, i det här fallet måste jag hålla med dig. It´s hard to be humble when you´re perfect.

jaa Erik, leopardfärgade tights OCH urringning !!! :idea::bow:

du måste ju träna inför ditt stundande framträdande! :D :banana:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp