Nu har den kommit!!

Sv: Nu har den kommit!!

jag tycker det ser ut som att ryttaren har för korta läder. (vilket gör att man spjärnar hälen nedåt/frammåt samtidigt som rumpan hamnar i bakvalvet)

vill man veta hur man ska sitta så finns det bra filmer på Youtube

Nej men serman är det inte så att våran KILLE börjar mjukna lite,:rofl::rofl:
De är ju såå roligt att retas (skoja ) med en del här.

Jamen Gordon, det är ju Jul snart, o för att få paket så måste man ju vara snäll :eek:, o det är ju aldrig för sent, flera dagar kvar! ;)
(Bill är snäll !)

jag tycker det ser ut som att ryttaren har för korta läder. (vilket gör att man spjärnar hälen nedåt/frammåt samtidigt som rumpan hamnar i bakvalvet)

vill man veta hur man ska sitta så finns det bra filmer på Youtube
Hon är en gammal hoppryttare som nu tävlar i klassen "cantleriding", en undergren i pleasureträsket, så sitsen är korrekt. Allt har en förklaring och korven den har två ! som man brukar säga.

Hej alla!
Jag har ridit i sadlen och wow:d

ryttaren på bilden sitter enligt mig för långt bak i sadlen med för korta läder och fötterna fel.. Men som sagt, hon rider nog inte pleasure??

*KL*

"for the record" Det finns massor av pleasureryttare som sitter fram med benen eller i lite bakvikt (oftast de längre ryttarna), det betyder inte att det är RÄTT: Lodrät sits är den korrekta sitsen, och den premieras men i pleasure ligger tonvikten på hästens form, gångarter och övergångar!

I Western Horsemanship däremot bedöms ryttaren och sitsen hårt!

Ryttaren på bilden sitter inte helt korrekt, men om hästen går bra kanske hon vinner ändå, vad vet jag.

GOD JUL! :)

Åhh Bill, vad charmig du är när du är snäll! Hoppas bara vi får tillbaka den onda Bill efter Jul igen annnars blir det nog för lite munhugg här på western!;)

Sidekick
Kul att sadeln är lika skön som den ser ut att vara!:)
jag är egentligen jättecharmig men man kan ju göra sej till! (skulle egentligen tagit Elake Måns som nick! ) Bill kommer ev att försvinna efter jul, åker troligen till Montana på jobb, men vet inte säkert än, väntar på green card, så vi får se. Kommer i alla fall inte att sitta i nåt sånt ridplanselände till "westernsadel" som bilderna visar! ( nu var jag lite elak i alla fall, eller hur? Jag ansträngde mej verkligen)
ha en GOD JUL alla munhuggare, o längta efter mej! Puss o kram till Gordon! :love:
PS kom på en sak: Om jag lämnar forumet, vem skall då fylla tomrummet efter mej?? Å då menar jag kunskapsbanken ! :cool:

Senast ändrad av en moderator:

jag är egentligen jättecharmig men man kan ju göra sej till! (skulle egentligen tagit Elake Måns som nick! ) Bill kommer ev att försvinna efter jul, åker troligen till Montana på jobb, men vet inte säkert än, väntar på green card, så vi får se. Kommer i alla fall inte att sitta i nåt sånt ridplanselände till "westernsadel" som bilderna visar! ( nu var jag lite elak i alla fall, eller hur? Jag ansträngde mej verkligen)
ha en GOD JUL alla munhuggare, o längta efter mej! Puss o kram till Gordon! :love:
PS kom på en sak: Om jag lämnar forumet, vem skall då fylla tomrummet efter mej?? Å då menar jag kunskapsbanken ! :cool:

Nej! Men hallå jag vill oxå åka!!!:eek:
Fan!!:mad:
Du kan väl hitta en dator ibland och tänka på oss, LITE:p;)
Gud va roligt. att få åka dit vad ska du göra då?
Jobba på Ranch ?

Grattis till ett lyckat köp!
Får ha solglasögonen på när ni visar er på tävlingsbanan :cool:

Hon är en gammal hoppryttare som nu tävlar i klassen "cantleriding", en undergren i pleasureträsket, så sitsen är korrekt. Allt har en förklaring och korven den har två ! som man brukar säga.

hoppryttare brukar ju lätt få stolsits :angel::angel:

som sakt..

De bästa hästarna hamnar i pleasure, medans de bästa ryttare i Western Horsemanship....

Kommer i alla fall inte att sitta i nåt sånt ridplanselände till "westernsadel" som bilderna visar! ( nu var jag lite elak i alla fall, eller hur? Jag ansträngde mej verkligen)
ha en GOD JUL alla munhuggare, o längta efter mej!

Jag kommer definitivt inte sakna dig, för mig får du GÄRNA stanna där. Och kunskap? Vilken kunskap?
Den du tror dig besitta? Synd att säga det men, sorry, du har just bevisat att det du kallar din kunskap bara är skit.
Och jag är HEMSKT ledsen om du inte gillar min sadel, men vet du? Jag skiter fullständigt i det, för det är jag som kommer rida i den där sadeln till toppen, inte du.
Och för din del så kommer du aldrig hamna i toppen av någonting, vet du varför?
En människa utan ödmjukhet, hamnar ingen annanstans än på botten. Så look up.

Senast ändrad:

Jag kommer definitivt inte sakna dig, för mig får du GÄRNA stanna där. Och kunskap? Vilken kunskap?
Den du tror dig besitta? Synd att säga det men, sorry, du har just bevisat att det du kallar din kunskap bara är skit. :rofl:
Och jag är HEMSKT ledsen om du inte gillar min sadel, men vet du? Jag skiter fullständigt i det, för det är jag som kommer rida i den där sadeln till toppen, inte du. Och för din del så kommer du aldrig hamna i toppen av någonting, vet du varför?
En människa utan ödmjukhet, hamnar ingen annanstans än på botten. Så look up.
Ojojoj! snacka om att vara trampad på tårna! Och du sidekick, du kanske behöver mycket krimskrams för att överhuvud taget märkas???? :D Och slutligen:
Ödmjukhet är den yttersta formen av fjäsk, min vän. :D

Nej! Men hallå jag vill oxå åka!!!:eek:
Fan!!:mad:
Du kan väl hitta en dator ibland och tänka på oss, LITE:p;)
Gud va roligt. att få åka dit vad ska du göra då?
Jobba på Ranch ?
ja, haka på! Du kan få bo i underslafen! Rida hela dagarna :eek:- och få betalt för det :cool:!

ja, haka på! Du kan få bo i underslafen! Rida hela dagarna :eek:- och få betalt för det :cool:!

Finns det inte två underslafar?:)
Montana är min dröm, och jag behöver få lite positiva erfarenheter från usa istället för det där hunter/jumper dravlet jag fick plågas med när jag var där!:mad:

Finns det inte två underslafar?:)
Montana är min dröm, och jag behöver få lite positiva erfarenheter från usa istället för det där hunter/jumper dravlet jag fick plågas med när jag var där!:mad:
Du var på fel sida om Mississippi!
Montana o Wyoming är bra platser på jorden, vackert så man kan bli religiös ( fast det är jag ju sedan barnsben:eek:) och trevligt folk, där hälften av dom man träffar har en "swedish grandfather".
Det fins tyvärr bara en underslaf, så du kan få knoppa hos mej! :devil:

Du var på fel sida om Mississippi!
Montana o Wyoming är bra platser på jorden, vackert så man kan bli religiös ( fast det är jag ju sedan barnsben:eek:) och trevligt folk, där hälften av dom man träffar har en "swedish grandfather".
Det fins tyvärr bara en underslaf, så du kan få knoppa hos mej! :devil:

Jamen gudva underbart.
Du kan ju ringa mig när du fått ditt Greencard så kan vi gifta oss så får jag oxå vara där lagligt.:angel:
Kan man hyra ut familjen några år tro:angel::o
Skämt åsido.De vore jätte kul men jag är nog fast här?:smirk:
Men du kan inte du göra en egen tråd typ. som du uppdaterar ibland så vi får lite elakheter och updates from over there.:love:

Sitsen är i alla fall byggd som en reiningsadel. Sen att det är en Bling-bling sadel :eek: gör ju inte din stolsits bättre, för hur än man bär sej åt så kommer den att placera dej längst bak i sitsen. :D

Men tänk: Den här gången är vi faktiskt överens.:) (kors i taket)

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka