Nu börjar det hända grejer.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hera

Trådstartare
Mitt gamla sto har fyllt juver i natt, hon verkar även vara lite slappare i banden i dag. Hon har tidigare varit "stenhård".

Hon är minst dräktig på 320 dygn, om man räknar från sista dagen hon tog hingst.

Är det dags att börja sova i stallet?

Hon har haft föl två ggr innan, men det blir mitt första.
Jag går igenom allt som en "galning" inte runt henne så klart.

Upprepa nu för mig vad som ska göras så här in i det sista, hur gör ni? Är så rädd att glömma något?

Sv: Nu börjar det hända grejer.....

Åh vad roligt att vi äntligen får börja fölvaka här på Buke! :bump:

Du har väl haft trådar ute tidigare där vi gått igenom det mesta va? Boxen är tvättad och/eller desinficierad? Färdighalmat med vallar varje kväll? Skottkärra och ny bal utanför dörren varje natt?
Hur ser henne juver ut? Rättare sagt, hur har det förändrats de senaste veckorna, har det blivit något färdigfyllt ännu, spenarna är kvar antar jag. Ser du någon förändring på Bäckenbanden om du tittar på henne bakifrån?
Humörsmässigt går det knappast att dra några slutsatser, alla är så olika :crazy:

PM:a mig så skall du få sidadressen till en skitbra sida om fölning där verkligen allt står om att fölvaka, massor med dagboksanteckningar och bilder på hästarna som man får följa. Även en aktiv webbkamera för den som orkar sitta uppe på nätterna. Första stoet där fölar om ca 2veckor. :banana:

Snälla! PM:a den sidan till mig också.
Jag är också förstföderska snart (dock inte stoet) och jag börjar bli super nervös

Hon har fyllt en hel del under natten, det var helt tomt igår kväll. Inget i spenarna än. Har haft en "fölvan" kompis här idag. Hon sa att det börjat släppa lite på sidorna, tippar på att det var nog en vecka kvar.

Hon vill inte vara ute, bäddar och bökar runt inne i boxen. Lyfter svansen och vill gärna trycka baken mot väggarna....

Det som hon har fyllt i juvret har ju gått fort, känns det som. Hon vill inte att man är där och tittar och pillar. Blir sur och irriterad när man "klämmer henne på baken och lyfter i svansen och så där. Det har hon inte varit förut...

Därimot så är hon väldigt gosig, vill mysa mkt och verkar vilja ha sällskap....

Har kameran på laddning så att alla kan få vara med :D

det blir nog mkt oroligt natt-chattande på buke en tid framöver. Hoppas att ni står ut med "förstagångs-mormor" :D

kan du inte pm:a den sidan till mej med?

Du att så är det varje år alla vill vara med, så nattchatta du. Vi är ju så nojiga allihopa och nyfikna. Jag får hålla mig till era föl i år då jag inte själv får något. :cry:

vad kul hera ,att det börjar närma sig, väntar med spännig på nästa rapport!!
Du kommer att fixa det här :bump:

Vill gärna också ha ett PM med länk!

Vill hemskt gärna få reda på fölningslänken alla pratar om, är första gången för mig och min häst om 2 månader!

Ingen fölis i natt. Hon ligger ner och vilar mkt. Vill inte vara ute.
Hon har lite större juver idag och är slappare i banden.

Väntar med spänning....

Äntligen börjar bukes fölvaka...spännande värre!! :banana:

Håller tummarna för dig och glöm inte att berätta allt när ngt händer.
Själv är det lite mera än en månad kvar, men visst har juvret börjat ändra lite form. Vetrinären kommer den 14:e och "öppnar" henne, hon är ju caslick sydd och måste öppnas en decimeter... :crazy:

Fortsätter följa vakan med spänning...

Blir så avundsjuk på erat vakande. Finns inget roligare. Men jag får vaka med er i år.

Alltid lika spännande när det börjar närma sig! Vad är det för stam och ras på fölungen?

Hoppas att moderatorn nålar en tråd här på forumet likt den som fanns förra året där alla kunde rapportera om de fölungar som föds!

Lycka till med fölningen!

/Belize vars sto nu gått 300 dygn så det börjar närma sig här med :)

*lånar knapp*

vill gärna åxå ha länken :)

kram..

Stoet är efter: Leopard-Rockad och fölisen e: Pascal. Halvblod alltså...

Hon blir bara slappare och slappare i banden, men juvret fylls inte i "samma takt"

Hon bäddar stora högar med halm och mkt noggrant. Tycker att hon får mkt att fixa till när jag mockat. :smirk:

Undrar hur långt det är kvar..... :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 450
Senast: Lyxzen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka