Nu börjar det hända grejer.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu börjar det hända grejer.....

Okej...Hade vax i morse, vet ej riktigt när det kom. Ser inte så bra i stallet när man är jättetrött :D

Ser mkt svullen ut bak nu, har lagt sig ner ett par ggr nu på dagen. Det rör sig mkt i magen, ser ganska kul ut :)

Vakar nog lite oftare än varannan timme i natt.....

Hera,
hur känns det, har du forfarande sällskap vid vaket?
Kanske är klokt att kolla oftare i natt, eller om du har tur så kommer nog ungen på em.
Har du ingen möjlighet att sova i stallet så du slipper springa så ofta?

"mimus blir avis och fölsjuk"

Brukar dom inte säga inom 48 timmar när vax propparna kommit? Var dom vita eller gul aktiga? Också avundssjuk.

De var gulaktiga.

Jag har fortfarande sällskap i vaket på fölis. Här har varit 15 minus i natt, vi har lite olika förslag på att sova i stallet.

Hon har varit ganska orolig hela eftermiddagen.....

Jag sätter en slant på att bäbis kommer innan midnatt! :) Hoppas du har bra koll även nu på eftermiddagen om hon redan är orolig. Ett av mina ston lyckades nästan få i hagen förra året. Jag såg henne lämna flocken och börja vandra omkring. Jag hann bara precis mocka hennes box och få in henne innan hon lade sig ner och pluppade ut bäbisen.

Carina på Silver Arabians

Vi har koll på henne hela tiden. Hon har inte velat vara ute sen i måndags. Har försökt att gå promenader med henne, men hon blir bara nervös och orolig.

Jäklar va spännande :D
Du har väl diggikamera :bump:
Jag får vänta tills i maj ( om inte min som är "negativ" ändå fölar genom ett mirakel)

Oj, va kul!!
Hur går det?
Själv ska jag få mitt och stoets första föl i mitten av juni. Hon börjar bli riktigt rund och go.
Jag vill oxså gärna se den sidan.

Vi tycker nu att hennes normala runda "äppelrumpa" har fått slagsida :D Istället för äppelform, så sluttar nu sidorna neråt.

Kanske är så då att det blir tidigare. Än vad vi trodde. Hoppas att det inte blir så kallt för er i natt. Håll oss uppdaterad. Blir så avundssjuk på dig.

Hera skrev:
Vi tycker nu att hennes normala runda "äppelrumpa" har fått slagsida :D Istället för äppelform, så sluttar nu sidorna neråt.

Hera!

Hur har det gått. Fick hon inatt?
Och vad blev det?
Håller tummarna att allt gått/går bra.
Jätteavundsjuk. Jag får vänta till maj och blir ännu mer längtande när jag läser om er som får nu.

Ingen fölis i natt heller.

Juvret går upp och ner. Hon låter vänta på sig.....

kommer ingen bebbe före söndag! ;)

Kanske blir söndag i alla fall då? Hur kallt har du haft det inatt? Kan ju vara att hon kniper för den skull. Försök att sova lite nu och låt någon annan titta till henne en stund. Du kommer att behöva din sömn också.

Hon är ännu mer svullen nu....

Tänk om vi vetat hur mkt mer svullen och slapp hon skulle bli, när vi såg första tecknen i måndags. :)

Har hon satt riktiga proppar...alltså på många gamla fölmärrar brukar det se ut som "runnet stearin" kvällen innan...
Förra året gick jag i två veckor i dvala med liknande tecken som du beskriver...

Håller både tummar och tår för att det ska gå bra.. :) Mitt sto gick över 1 månad och 3 dagar, lite jobbigt att kolla stoet mitt varannan timme med skola och läxor och allt.. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 450
Senast: Lyxzen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka