Nu börjar det hända grejer.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu börjar det hända grejer.....

*puttar upp*

Så nyfiken hur det går.

Ja här händer det inte så mkt....

Sambon köpte en övervakningskamera igår. Mkt smidigt att bara kika på den istället för att gå ut i kylan. Slipper störa henne oxå.

Hon ser dock ut att ha större juver idag och magen ser enorm ut. Hon är så trött och bara äter och bäddar.

Nu vill jag att ankans har rätt!!! Vill ha fölis i morgon söndag :)

Här börjar det oxå hända grejer! :)

I söndags hade Svarta helt plötsligt jätte-juver! Hon är inte beräknad förrän den 30:e!
Undrar om hon har tänkt att föla tidigare denna gången? (Nu när det är så j-a kallt oxå...)
Har även varit tvungen att sätta henne i en egen hage, eftersom hon blivit helt hysteriskt elak mot sin hagkompis! Idag försökte hon sparka henne genom staketet! :crazy:

Vid Svartas förra fölning, så fick hon vit mjölk ett par timmar innan. Så det är en av sakerna jag kollar efter. Dessutom tappar hon matlusten en eller ett par dagar innan. Hon är i vanliga fall världens matvrak! :)

Får hoppas att hon kniper ett tag till och inväntar bättre väder & temperatur. :D

Har stått och lyft svansen och vankar runt från och till sen i går kväll......

Argh!
NU har fölet kommit! Eller?

Jag skulle hemskt gärna ta del av den där länken *ser söt ut*

Jag får ge en ledtråd till fölningssidan för min inbox har blivit överöst med förfrågningar som jag inte hinner skicka iväg. Ameo: Blunda nu eller radera inlägget är du snäll :cool: :angel:

använd min profil och Länka er vidare...
Så hittar ni säkert det ni söker... ;)

:cry: :cry: :cry: nu fugerar det inte längre å se :cry: :cry: :cry:

Hon har inte skrivit sen igår morse, så det kanske hände något igår ändå? Då är hon väl helt färdig idag ;) :rofl:

Ja, så måste det vara.
Håller tummarna för att det gått bra.
Väntar....

Vi får hoppas att hon har fått sin lilla bebis nu och att hon är i full gång med att fota så vi får se underverket.

Som ni kanske sett så har jag nålat en tråd om "väntans tider".
Fortsätt gärna diskussionen i den och lägg alla nya sådana där också...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: Rie
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 457
Senast: Lyxzen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka