Nu börjar det hända grejer.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu börjar det hända grejer.....

Skulle oxå gärna mottagit den sidan :bow:

låter ju hur spännande som helst, :)
hur långt det är kvar vet bara ungen..

men det är så kul att gå och vänta....och vänta, sen helt plötsligt är de där och det är lika härligt varje gång.

en del fyller inte juvret förrän dom fölat heller, när dom släppt banden brukar det inte vara länge kvar....så det kanske är dags att sova istallet iallafall....jag har fått föl född 12 dgr för tidigt.......

skulle bli överlycklig om du kunde skicka länken till mig med?
:D

Mvh sandra

Martha: Åh vad skönt att du säger så. Har varit sååå orolig för att juvret inte fylls mer, trots att hon släpper att mer. Nu känns det bättre.

Försökte gå en liten runda med henne nu på kvällen för att hon skulle få lite frisk luft och sträcka på benen. Gick inte så bra, hon blev orolig och ville bara gå in igen....

Hon äter mkt mer nu än vad hon gjort de två senaste veckorna.

Jag är JÄTTE nervös...har sällskap av en kompis i nattvaket nu ett par nätter. Skönt...

Snälla, snälla, vill också ha länken. Mitt sto har nu gått 300 dagar och det börjar närma sig...

Hi hi, lugn nu hera, vi finns här.. Det kommer att gå jäääätte bra!

5 dagar från idag är min gissning :D Fler som vill tippa?

Oki!!! Tippad fölning runt söndag då. Hm, för mig går det bra före el efter helgen så att pojkvännen slipper vaka när jag jobbar.
Jobbar visserligen bara fyra timmar mitt på dan lö o sö, men ändå.

Vore ju skönt om snöstormen la sig innan det lilla livet kommer :)

Hur ofta går ni ut och kollar. Eller sover ni i stallet.... :confused:

Det beror på. Känner ju mitt sto så väl nu efter 6 föl. Brukar se på henne. Men kolla med 1-2 timmars mellanrum. Märker du att det är mer på G så stanna om inte ditt sto blir orolig av det. Men håll koll. Berätta för oss hur det går.

Även om de sjunker bak, så tycker jag att just fölningsdagen så är det annorlunda, de sjunker ännu mer....

När august föddes så vakade jag varannan timme i 5 dagar, sista dagen var jag ute en gång i halvtimmen, han kom några dagar före beräknad datum... Men det syntes tydligt att det var dax sista dagen liksom

Ett tips åk till Gekås och inhandla en styck trådlös övervakningskamera. Dom kostar mellan 6-700kr mkt billigt när det är svinkallt ute och man slipper störa stoet hela tiden. Jag har 80m mellan huset och stallet och man ser ganska bra om det inte är för mörkt ,jag har hängt in en värmelampa i boxen och det räcker.

Jag förstår PRECIS hur du känner dig! Jag väntar också mitt första föl! ;) Tur att mitt sto varit med förrut iaf... :smirk: Håller tummarna för er o hoppas att allt ska gå bra!!! :banana: (Vill gärna också ha ett PM med länk!)

Jag har köpt en trådlös övervakningskamera till kommande fölning. På ICA Maxi för 499:-. Den har ngn teknik som gör att man ser bra även när det är mörkt. Såg förra veckan att även SIBA sålde den nu för 499:- Helt klart prisvärd och jättebra bild. :banana:
Kan rekommendera den.

Jag har en pascal dotter här hemma (åring) och hon ska få ett helsyskon i år men det är inte dags för hennes mamma förrän i början på Maj

Den kameran funkade inte hemma hos mig, beror nog på vad man har för väggar kan jag tro , men vi köpte en annan i stället som också gick under 1000 lappen.
Själv väntar jag 6 föl här hemma 5 st shettisar och ett halvblod.
Första fölet är beräknat till den 8 April men man vet aldrig (förstföderska) får gärna hålla tiden eller föla lite innan då jag ska iväg på hingspremieringen den 9 och 10 April och visa shettishingst, sambon blir ju gladare om det är avklarat innan *ler* Sen har jag en som ska föla runt den 25 April den är jag mest nervös för då hon fick så stort föl förra året som fastnade och dog . Sen kommer 3 st i början på Maj 2 shettisar och halvblodet då . och det sista ska komma i slutet på maj början på juni *S* så det är ju rätt skönt att man ev hinner vila sig lite emellan fölningarna. Men mina shettisar är lite luriga allra helst de gammal de fölade utan några tecken alls och fort har det gått med *ler*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 450
Senast: Lyxzen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka