Nej det är inte bara att lämna tillbaks den och enligt dig handlar åtminstone denna tråden bara om pengar.
Nu tycker jag att en del är väl hårda mot er, det blir så när man tänker på hur häststackaren har lidit och så blir frågan från dig, hur får jag tillbaks mina pengar? Jag tror säkert ni har gjort ert bästa, men många här hade även om de köpt hästen gjort annorlunda. Det är säkert inte roligt att tänka på men hade ni sett till att undersöka hästen redan när ni upptäckte problemen, man kan ju få lugnande i vilda djur på 100 meters avstånd då går gör det frågan är bara hur, och vilka resurser som behövs, så hade den kanske levt idag. Ni visste ju heller inte hur illa det var men det är en klen tröst.
Det är bara att gå vidare, sluta att skylla på f.d ägaren och vara glada att hästen inte lider mer. De pengar ni lagt ut lär ni aldrig se röken av och det rör sig om för låga summor och på på tok för stor risk att försöka den rättsliga vägen. Allt f.d ägaren behöver göra är att säga att de påpekade att det var problem med munnen men att de inte hade råd och därför sålde hästen billigt och ni lovade att fixa, så har de vänt på hela frågeställningen. Ord kommer att stå mot ord, inga papper, ingen besiktning och muntliga avtal och dessutom tveksam hantering av problemet från er sida.