Nu är hon MIN bara MIN

Sv: Nu är hon MIN bara MIN

Men vitsen med dietfoder är ju att de bara ska äta fodret och inget annat. Men äldre människor har ju en tendens att sticka åt sina små älsklingar en godbit då och då, oftast i all välmening, men tyvärr blir ju effekten ofta den motsatta :(

De jag tog över Wilma av var ju likadana... De ville ju bara vara snälla och trodde att de gjorde rätt...

Ja precis, dom ska bara äta dietfodret... och sen kanske dom inte ska få dietfodret på fri tillgång heller...
Fast nu ser inte farmors hund ut som Wilma gör/gjorde...
Vi har varit på henne hela tiden, men hon kan inte låta bli att ge henne lite "mat" då och då...
Men precis som du säger, dom gör det inte för att vara elaka mot hunden, för farmor är hunden det bästa hon har....
Men det dom inte kan förstå är konsikvenserna med att ge dom det där "lilla" godiset som dom säger.....:devil:
//carro
 
Sv: Nu är hon MIN bara MIN

Kommer med lite nya bilder efter fortsatt matvägran (petat i seg nån enstaka kula bara) och mycke tid ute.


Ute o busar med sambon o sonen



Första badet igår kväll...



Ska man bli fin får man lida pin ;)

Någon direkt skillnad kan man kanske inte se rktigt än, men litegrann har hon gått ihop :)
 
Sv: Nu är hon MIN bara MIN

:bow:

blev så glad av den här tråden!
Hoppas ni får mkt glädje av varandra!!!! :banana:
 
Sv: Nu är hon MIN bara MIN

Oj vilken tjockis :eek: Tur att du finns då :) annars hade det inte varit kul för den hunden! :bow: till dig
 
Sv: Nu är hon MIN bara MIN

Jo, hon liknar lite mer ett hängbukssvin i kroppen än en vovve :crazy: . Men då bikinin åker på i sommar är hon nog den smäckraste gamla damen på playan :D
 
Sv: Nu är hon MIN bara MIN

:eek: Shit vad stor hon var (fet alltså)

Kul att du orkar bry dig, borde finnas fler som du! :)
 
Sv: Nu är hon MIN bara MIN

De gav ett dietfoder, men hällde på smält margarin då hon vägrade äta...:crazy:

Jag blir alldeles stum... :eek:

Undrar hur de tänkte...?
Skönt att du har fått hand om henne nu så hon får en fin sista tid i livet!! Med din hjälp har hon säkert flera år kvar! :bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 174
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 809
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Tjholahopp
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 292
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp