Nu är glada julen slut slut slut...

Tramptass

Trådstartare
...och kvar blir dessa tomma fönster som så vackert har täckts av stora adventsstjärnor.
Jag har fönster som är 120*120 och dom känns så stora och tråkiga när stjärnorna plockas ner och man bara ställer dit en lampa i stället.
Blommor och jag är ingen strålande kombination så att dom saknas i detta hem.
Hur kan man annars piffa upp sina fönster så att man får bort känslan av att dom bara är tomma och fyrkantiga?

Sv: Nu är glada julen slut slut slut...

Plastblommor ;)

Numera finns det faktiskt riktigt fina plastblommor, jag själv tar död på alla blommor av bara tanken så här finns så gott som bara plastisar... :angel:

Annars är det ju fint med ngn snygg lampa, gärna ganska hög och stor.
Jag personligen gillar inte när det blir små puttefnask saker ståendes, hellre få men lite större :)

Gillar du inte blommor så satsa på ngn större fin prydnadssak?

Svårt att försöka tipsa om ngt specifikt när jag inte har en aning om vilken smak du har på inredning...

Jag älskar blommor,så för mig är inte detta ett problem,men visst finns det alternativ.

Varför inte satsa på några höga blomkrukor med några plastväxter i om du har svårt att hålla blommor vid liv.I dag finns ju faktiskt riktigt vackra och naturtrogna plastväxter om man letar lite. Likaså kan en ampel i vacker kruka med någon plastväxt i göra fönstret lite mindre kalt.

Ett par snygga fönsterlampor som hänger istället för en som står?

I mitt storarum har jag en ganska stor gipsfigur som tar upp plats i fönstret för att bryta av mot krukväxterna,kanske går att satsa på något sådant?

Några vackra,högre,ljuslyktor på fot i någon läcker färg som reflekterar i solen sen? Inga ljusstakar med vanliga ljus,de smälter och blir böjda när solen värmer dem framåt våren;)

Sen finns det ju fönsterfilm att dekorera med. Jag är inte själv så förtjjust i det,men det finns många vackra om man skulle vilja ha det att tona ner ett kalt fönster.

Det man ska akta sig för (tycker jag),är att ha för mycket smått och "plåttrigt" i fönstrerna. Ser oftast bara rörigt och stökigt ut..

Såg att du tipsat om ungefär samma saker;)

Klickade på svara och gick ifrån några minuter och såg inte ditt svar förrän jag postat..

Googlade lite och det finns ju massvis med jättefina ljuslyktor, eller ett helt gäng med ljusstakar i olika former och höjder är ju också fint :love:

Om du googlar på dekoration så finns det ju hur mkt som helst att inspireras av :)

Googlade lite och det finns ju massvis med jättefina ljuslyktor, eller ett helt gäng med ljusstakar i olika former och höjder är ju också fint :love:

Om du googlar på dekoration så finns det ju hur mkt som helst att inspireras av :)

Lägger bara in en "varning". Vanliga ljus,alltså sådana långa,smala,smälter av värmen när solen ligger på fönstret. De böjer sig eller blir krokiga;)

Tack för era svar :)

Jag är helt överens med er om att det inte ska vara en miljon små pryttlar som inte bara ger ett rörigt intryck, dom samlar damm också ;)

Här kör vi platsblommor! :p

I ett fönster har jag en hög lampa,samt en stor trähäst som jag fick av pappa när han var i thailand. I ett annat fönster har jag en söt hund i läder,samt en ljuslyckta i form av ett hjärta som jag hänt upp,tillsammans med plastblommor,en hög lampa,och ett hjärta. Kan ta bild om du vill?

Du får jättegärna ta bilder :)
All inspiration mottages tacksamt.

Det finns naturtrogna konstväxter. T ex i sidenliknande material. Har murgröneliknande i olika storlekar på stora bågar på ställen i huset som inte tillåter riktiga växter (för mörkt).

Har man valt en större modell så täcker det ju upp fint även om rutan är större (det händer lite mer i fönstret s a s).

Googlar man på konstväxt och båge så kommer det upp lite förslag.

Orkidéer kanske? (Om du menar att du och blommor inte är en bra kombination för att du tycker att det är jobbigt att sköta dem snarare än motvilja eller allergi förstås!) Har fått lära mig att de är väldigt lätta och icke krävande att ha med att göra och de är ju jättevackra i stora fönster.

Stora krukväxter, hängande lampor eller någon typ av fönsterdekoration

Orkidéer kanske? (Om du menar att du och blommor inte är en bra kombination för att du tycker att det är jobbigt att sköta dem snarare än motvilja eller allergi förstås!) Har fått lära mig att de är väldigt lätta och icke krävande att ha med att göra och de är ju jättevackra i stora fönster.

Ehh VA?!??! Orkideér är ju skitsvåra! De dör ju typ efter 15 min hemma hos mig :mad:

KL

Jag fick en jättefin hjärtformad stålsak med tre lykt hållare som jag hängt i mitt fönster! Något sånt kanske?:laugh:

Skuggan_

Oj! Du kanske vattnar dem för mycket? Mamma har ett femtontal hemma som är superfina, hon vattnar dem väl varannan vecka eller så, kanske någon liten skvätt emellan varven. Hon har ett stort gäng i sommarhuset också och där är de inte mer än varannan helg under vinterhalvåret och det är ingen som kommer och vattnar och de lever och frodas.

Här är det bara orkideérna som överlever. Dom är väl varken lätta eller svåra tycker jag, lite meckiga som behöver vattenbad i stället för att vattnas vanligt bara. Däremot är dom helt galet tråkiga i dom perioder dom inte blommar, överväger att kasta ett par stycken som inte blommat på bra länge nu.

Men dom funkar bra som utfyllnad i mina stora fönster, man kan ju typ köpa någon hängväxt eller ljuslyktor som man typ fäster i gardinstången annars.

Hängande dekorationer som inte är juliga finns ju massor av. Det kan vara allt möjligt, jag har genomskinliga glaskupor någonstans som man kan ställa andra saker i än ljus, tex fina stenar, plastdinosaurier eller vad man nu vill ha, kanske borde leta upp dem...
En fin ljusslinga kan också vara rätt snyggt utan att bli juligt, men kanske inte på sommaren när det ändå är så ljust

Jag glömmer att vattna. Jag är helt förbaskat hopplös på att vattna blommor.
Jag skulle vara husvakt åt mina föräldrar en period och det satt post-it lappar överallt där min mamma hade skrivit "glöm inte blommorna" :o

Hängande dekorationer som inte är juliga finns ju massor av. Det kan vara allt möjligt, jag har genomskinliga glaskupor någonstans som man kan ställa andra saker i än ljus, tex fina stenar, plastdinosaurier eller vad man nu vill ha, kanske borde leta upp dem...
En fin ljusslinga kan också vara rätt snyggt utan att bli juligt, men kanske inte på sommaren när det ändå är så ljust

Glaskupor lät fint :)

Oj! Du kanske vattnar dem för mycket? Mamma har ett femtontal hemma som är superfina, hon vattnar dem väl varannan vecka eller så, kanske någon liten skvätt emellan varven. Hon har ett stort gäng i sommarhuset också och där är de inte mer än varannan helg under vinterhalvåret och det är ingen som kommer och vattnar och de lever och frodas.

Ehm jag tror det är luften i min lägenhet som gör att dom dör eller så..
Vattnar för mkt kan jag inte tänka mig att jag gör..
Jag har tagit död på kaktusar genom att inte vattna dom :cool:

Annars håller jag med Gulkiwi, de är ju skitfula när de inte blommar å vem orkar vänta på att de ska sätta igång en gång till...
Det verkar ju kunna ta hur lång tid som helst...

Annars är ju orkideér väldigt vackra...
Men som tur är har jag faktiskt hittat orkideér i plast som ser väldigt riktiga ut så överväger att köpa några såna trots att de var dyra..
Mycket roligare med blommor som alltid blommar :D

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 402
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 444
Senast: KSF
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 908
Senast: Texaz
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka