Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste just Sporthästens senaste nyhetsbrev. Där har man kommit fram till att LDR är det rätta för de moderna hästarna.
Känns trist, men man förstår att de står nära etablissemanget. Intressant att läsa Hippsons hippofil i exil - hur man ser på problemet i USA och att vi svenskar är så framme när det gäller doping och barrering, men sticker huvudet i sanden när det gäller hur hästen arbetas.
Jag kan hålla med i vad hon sa på filmen om stelhet i statisk form.
Vad heter han amerikanen eller britten som oxå pratade om att mjuka upp den långa välmusklade halsen?
Det ser ju inte direkt ut som hon sliter in den dit, bilden på EG är betydligt värre.
KL
Intressant video tycker jag i vart fall:
http://www.youtube.com/watch?v=svOBsSdjUvU&feature=related
Och man kan väl diskutera vad som är värst. Rollkur, eller att tvinga en häst att lägga sig ned i syfte att "tukta" den? Apropå din tidigare tråd...
kl
Då var det ju så!
Rollkur är hyperflexion framkallad med aggressiv ridning
LDR är hyperflexion framkallad med harmonisk ridning...
"The practice has been outlawed specifically because it is achieved through the use of aggressive force. It was agreed that the technique known as Low, Deep and Round (LDR), which achieves flexion in a harmonious way and without undue force, is acceptable."
?? Va? så ser jag inte folk rida tack och lov. Vad har du för ryttare runt dig?Det jag ´reagerade mest på i den filmen är att Anky säger att hon inte vill rida sina hästar i tävlingsform hela tiden för att det skulle vara ohälsosamt. Där finns något att diskutera tycker jag.Är det där rollkur?? Öhhh då måste ju 99% av svenska forlkt utföra rollkur ??? så där tycker jag väääldigt många rider sina hästar!
p.s vilka hemska bilder det var i din länk. usch!
Det jag ´reagerade mest på i den filmen är att Anky säger att hon inte vill rida sina hästar i tävlingsform hela tiden för att det skulle vara ohälsosamt. Där finns något att diskutera tycker jag.
Varför det, det är väl något som alla ryttare är överens om..
Sporthästen är en enda stor "slicka röven på eliten" tidning och är helt klart inte objektiv överhuvudtaget. Det är inte seriös journalistik helt enkelt och jag fattar inte vad sporthästen fyller för funktion överhuvudtaget??
kl
Då var det ju så!
Rollkur är hyperflexion framkallad med aggressiv ridning
LDR är hyperflexion framkallad med harmonisk ridning...
"The practice has been outlawed specifically because it is achieved through the use of aggressive force. It was agreed that the technique known as Low, Deep and Round (LDR), which achieves flexion in a harmonious way and without undue force, is acceptable."