Nu är den här, min svängda westerngjord!!

Sv: Nu är den här, min svängda westerngjord!!

Tankar om denna uppfinning?
14273607-origpic-e91b81.png

Smart grej! :laugh:

Tyvärr hade det aldrig funkat på min, hon hade fått tuppjuck när spännena hade gått emot huden på henne och hade det då ev nypt till också hade hon inte rört sej många meter..
Kanske på en mindre känslig häst eller om man hade fått till det så något låg under? :idea::idea:

Mvh Domino_s

Fungerade inte gjorden som den skulle på hästen?

Såg den ute på annons och blev nyfiken.

Tyvärr hade det aldrig funkat på min, hon hade fått tuppjuck när spännena hade gått emot huden på henne och hade det då ev nypt till också hade hon inte rört sej många meter..
Kanske på en mindre känslig häst eller om man hade fått till det så något låg under? :idea::idea:

Mvh Domino_s

Är väl bara att välja en gjord där spännena ligger skyddade, själva vitsen med uppfinningen är ju att kunna använda vilken dressyrgjord som helst :).

Mvh Domino_s

Ingen nytt uppfinning Domino, minns en kille som hade nåt likna för 40 år sen. Fanns ingen western affär på den tiden där man kunde köpa en western sadel gjord, så han kom på ett annat sätt för en english gjord.
Nackdelan var att den var svårer att dra till.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 898
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 460
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?