Jag har ju sagt till veterinären att jag inte trodde på Narkolepsi då hon aldrig står och sover och faller ihop på stallgången mm. Sett henne i hagen vid enstaka tillfällen. Då står hon med frambenen långt framför sig och bakbenen långt bakom. Huvudet sjunker till marken och sen tappar hon balansen. Antingen väger hon bakåt eller kotar över framåt. Ser liksom inte sunt ut. Inte heller att hon ställer upp sig konstigt i vila.
Sjukgymnast var nog för stelheten och att hon är lite konstruerad som hon är.
En bekant till mig hade googlat och menade att hästar har inte narkolepsi?
Veterinären menar att hästar kan ha det och ändå "fungera"...
Hon har inte snubblat någonting vid ridning. Är ju lite stel och jag har svårt att påverka/flytta för skänkel.
Jag är/har varit mer inne på @Tessalonicas linje.
Eller om det är som typ ishias, tjall med rygg etc..
Jag bara undrar hur jag ska ha tid och ork att rodda med lilla hästen i allt vi har att göra nu framöver utan att bryta ihop..
Då vill jag vara säker på att det är en så duktig veterinär/klinik som möjligt. Är bara så jädra långt till dom flesta. Husaby eller ner till Skåne. Veterinären i Landvetter?
Eller om jag ska/måste vänta ett par månader till så att hon är mer igång och färdig i sin rehab för hasen? Fast jag vill ju inte vänta..
Sjukgymnast var nog för stelheten och att hon är lite konstruerad som hon är.
En bekant till mig hade googlat och menade att hästar har inte narkolepsi?
Veterinären menar att hästar kan ha det och ändå "fungera"...
Hon har inte snubblat någonting vid ridning. Är ju lite stel och jag har svårt att påverka/flytta för skänkel.
Jag är/har varit mer inne på @Tessalonicas linje.
Eller om det är som typ ishias, tjall med rygg etc..
Jag bara undrar hur jag ska ha tid och ork att rodda med lilla hästen i allt vi har att göra nu framöver utan att bryta ihop..
Då vill jag vara säker på att det är en så duktig veterinär/klinik som möjligt. Är bara så jädra långt till dom flesta. Husaby eller ner till Skåne. Veterinären i Landvetter?
Eller om jag ska/måste vänta ett par månader till så att hon är mer igång och färdig i sin rehab för hasen? Fast jag vill ju inte vänta..