Uppdatering Bellona:
Pga jobb mm så bytte jag till en annan veterinär som faktiskt
@Novali01 tipsade om och denne var helt fantastisk som person och det kändes som hon gav en hur mycket tid som helst..
Hon hittade inget som verkade konstigt. Ryggen är fin om än muskelfattig. Böjer fint nacke hals mm så hon liksom hittade inget att gå på sas. Narkolepsin, det var inte heller så mycket att säga om..
Däremot var hon inte nöjd med hasen.
Tyvärr och konstigt nog ulades aldrig hasen sist på åb. iom vetten tyckte hon rörde sig bättre.
Nu ville denne först lägga bedövning och pissade det missfärgad ledvätska.
Rörde sig bättre med bedövning av leden.
Ultraljud på det som visar en ganska trasig has. Blir operation den 12/10 med lång konvalescens såklart.
Hoppas vid gud att det inte ska hittas mer skit i den då men det kan ju vara så, fina lilla pållan
.
Det sorgliga är ju att jag under en lång tid, alltså även innan hon skadade sig såklart känt att hon skulle ha en annan människa och jag en annan häst för att trivas...
Men vi får se vad som händer och det är ju långt fram som jag ev kan fundera i dom banorna om inte om vilket vore fruktansvärt.
Sen gör det väl ännu ondare att skicka iväg Rutan nu..Hon är lite vassare än Loppan i humöret annars är dom gga lika och jag gillar ju det lite mer pigga och framåt tänket som hon har..
Hon åker imorgon och det känns kanon med köparen och den situation vi har som sagt men det svider rejält..