Sv: Norrköping
aha, just det.
Du har dalle! Jag satt vid ring nio och tittade mycket på de vackra dalematirnerna.
Jag tycker domaren där verkade mycket frikostig med ck?
Det verkade vara många som fick ettor och ck i flera klasser.
och er ring (ja vad det nu heter, uppropare
) var jätte positiv hela tiden och var mycket tydlig med vilka hundar som skulle in osv. (vår var e gammal gubbe som knappt hördes, vilket är jobbigt för mig som är nybörjare inom utställningsvärlden.)
För min del gick det bra och dåligt, är inte hemma nu så kan inte skriva in bedömningarna, men:
Lilla sötis tik "valpen", en tvåa, fick jätte bra kritik,, men fattas en tand, och hon var för tunn och lite vek, men allt detta visste jag innan så det gjorde ingenting alls. hon hoppade inte så mycket och gick faktiskt jätte fint. jag är stolt över henne.
hanen jag hade med mig, (lång historia, men min mamma har han på foder) betedde sig som ett missfoster
(Jag är inte inblandad i uppfostran. )Han bet i luften efter både mig och domaren på bordet!!! *bah*(vid visning av tänder)
och tykte att mät pinnen var skit läskig...
han gick väl någolunda fint. beror väl på vad man jämför med
dock så ställde han upp sig jätte fint.
fick på kritiken att han behöver tränas mentalt, som om jag inte visste det, men jag kan inte göra så mycket åt det.. tyvärr..
han fick en tvåa, vilket jag nästan tycker var för mycket, så illa som han betedde sig, men vi hade e jätte trevlig domare.
domaren sa till ig att han tykte han var skit snygg, men behövde tränas mycket mer mentalt..
tyvärr var väl vädret inte det bästa idag. soligt i typ två sek, sen molningt, och till sost, duggregn..
Men jag hade en trevlig dag ändå.
längtar till dne inofficiella på lördag nu.
sen är det böda.