Norrköping

Turali

Trådstartare
Hur många härifrån är det som ska dit i helgen?
Jag ska ställa på lördagen för italiensk domare. Det ska bli mycket spännande!
Det är mycket snörbedömning som pågår när det är dalmatiner som döms och förhoppningsvis slipper vi det i helgen och min hund får en rättvis bedömning!

Sv: Norrköping

japp, jag ska dit. :bump:
Med två hundar som aldrig visats innan, det kommer vara lite cirkus. :D

Hur många härifrån är det som ska dit i helgen?
Jag ska ställa på lördagen för italiensk domare. Det ska bli mycket spännande!
Det är mycket snörbedömning som pågår när det är dalmatiner som döms och förhoppningsvis slipper vi det i helgen och min hund får en rättvis bedömning!

Vad menas med det???

Att domaren kollar vem som håller i kopplet.
Dvs att är man känd så kanske det kan gå bättre...tyvärr :(

Jodå det förekommer ibland. I min ras märker man det ibland, speciellt en person vinner oftare än andra och det var först när hon själv blev domare som hennes hundar började vinna. ;)

det fenomenet känner jag igen starkt även i min ras.. Så jävla tråkigt.. De kan komma in med en "ful" hund och ändå vinna över oss dödliga...

Så är det alltid för dalmatiner!
Samma par tar hem allt varje gång...och de åker på alla utställningar.
Men jag hoppas att det går bättre i helgen med utländsk domare.

Så kära bukare, hur gick det idag?

För min del gick det jättebra (med tanke på att jag brukar komma hem med en 2:a).
Lilo fick en 1:a och kom på reservplats i konkurrensen av 12 öktikar.

"Very nice temperament. Typical head. Good expression. Elegant neck. Compact body. Good spots. Moves free but a little straight in rear."

Domaren var jättetrevlig och positiv och hade ett stort leende över sina läppar hela tiden.
Inte nog med det så slapp vi att en viss specifik kennel tar hem allt. Idag var det spridning mellan de olika kennlarna, och det var de mest rastypiska hundarna som det gick bra för. Kul!
För första gången var det en trevlig stämning runt ringen och det flög grattis från alla möjliga håll och kanter, normalt sätt brukar det vara väldigt spänt.

Grana: Hade du också italienaren? Schnauzer p&s var ju i samma ring som dalmatiner.

Japp, och jag såg dig.
Kände igen din tik direkt från bilderna du visat här.
Tänkte gå fram till dig flera ggr, men sen glömde jag bort ditt nick och visste inte hur jag skulle säga då ;)
Ska jag säga *är det du som brukar vara på buke* Är det du som börjar på T på buke tänkte jag också på* :) T var det enda jag kom ihåg ...
Nja, fegisen kröp nog fram lite tror jag :angel:

Och visst var den en trevlig domare. Precis som du säger så var hon glad och positiv och hade ett leende på läpparna när hon pratade med varje hund.

Jag brukar ju inte skriva precis hur det gick, eftersom man då lätt kan ta reda på vem man är. Iofs vet ju många här det redan men men...
Men jag är nöjd, placerade mig i bästa tikklass.

Ja, det var fegt :rofl:
Var stod du någonstans då?
Vad kul att du hamnade i bästa tik! Grattis!

Grattis! :banana:
Höll tummarna för er idag! Hoppas du skriver om hur det gick på hemsidan sen!

Imorrn är det våran tur också...

Hoppas att du vågar säga hej till mig nästa helg! Blir det tidigt eller sent för er då? Vi går först...

aha, just det. :idea::D:angel:
Du har dalle! Jag satt vid ring nio och tittade mycket på de vackra dalematirnerna.
Jag tycker domaren där verkade mycket frikostig med ck?
Det verkade vara många som fick ettor och ck i flera klasser.
och er ring (ja vad det nu heter, uppropare:o) var jätte positiv hela tiden och var mycket tydlig med vilka hundar som skulle in osv. (vår var e gammal gubbe som knappt hördes, vilket är jobbigt för mig som är nybörjare inom utställningsvärlden.)

För min del gick det bra och dåligt, är inte hemma nu så kan inte skriva in bedömningarna, men:
Lilla sötis tik "valpen", en tvåa, fick jätte bra kritik,, men fattas en tand, och hon var för tunn och lite vek, men allt detta visste jag innan så det gjorde ingenting alls. hon hoppade inte så mycket och gick faktiskt jätte fint. jag är stolt över henne.
hanen jag hade med mig, (lång historia, men min mamma har han på foder) betedde sig som ett missfoster:crazy:
(Jag är inte inblandad i uppfostran. )Han bet i luften efter både mig och domaren på bordet!!! *bah*(vid visning av tänder)
och tykte att mät pinnen var skit läskig...
han gick väl någolunda fint. beror väl på vad man jämför med :rofl:
dock så ställde han upp sig jätte fint.
fick på kritiken att han behöver tränas mentalt, som om jag inte visste det, men jag kan inte göra så mycket åt det.. tyvärr..
han fick en tvåa, vilket jag nästan tycker var för mycket, så illa som han betedde sig, men vi hade e jätte trevlig domare.
domaren sa till ig att han tykte han var skit snygg, men behövde tränas mycket mer mentalt..

tyvärr var väl vädret inte det bästa idag. soligt i typ två sek, sen molningt, och till sost, duggregn.. :(

Men jag hade en trevlig dag ändå.

längtar till dne inofficiella på lördag nu. :D
sen är det böda. :)

Vad har du för hundras? Jag o barna var där o handlade lite o tittade, träffade valpuppfödaren vi ska köpa valp av o en annan trevlig uppfödare vi skule ha köpt av men känner annars ingen där.

Jag kunde aldrig åka ner :( men min kompis tik fick cert, cacib och slutade som bim :) så det var kul! Få se hur det går för henne i morgon i Nyköping.

Jaha!
Buketräff vid ring 9 och 10 då :rofl:
Jag hade inte så mycket koll på de andra ringarna, jag satt i min egen lilla värld.
Jo, för dalmatiner var hon ganska givmild. Men det är kul med såna domare. Jag fick visserligen inget ck även om de 4 andra före mig fick det, men det spelar ingen roll. Jag är bara glad över att hon blev placerad.

Japp, vi hade med oss två dalmisar. Mammas svarta tik (monster) och så min tjej...som envisas med att sitta i knät hela tiden...

Lycka till imorgon ni som ska ställa!

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 985
Senast: Wenniz
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka