Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag påstår inte att kallblodstravare och PRE är lika, och jag har ingen egen erfarenhet av PRE.
Men BB, som ju gör jämförelsen mellan raserna, har ju erfarenhet av båda.
Immer
butterfly_effect, du har PM!
PRE-uppfödarnas arbete de senaste århundradet har ju gått lite mer åt att skapa en utställningshäst av fullblodstyp. Det är väl en fråga om tycke och smak antar jag.
Jag har hittat ett underbart sto som både jag och mina döttrar trivs utmärkt med!!! Hon är ca 1.57 brun utan tecken mkt bra ben, hals och bog, ngt lång i ryggen.. hon har mkt motor men lyssnar bra samt är en ängel på marken!! Kommer semineras med Zagal!!!
Tack för alla tips och råd!! Nästa år blir det nordsvensk hingst!
Ja det tycker jag är verkligt synd för det finns fina kallblodstravar hingstar som inte gått på banan och därmed inte blir godkända. De hade kunnat bidra till rasen på många sätt.
Det sättet att godkänna hingstar stoppar upp hela rasen.
hoppsan! Såg att det uppfattades som stötande att jag skrev nordis istället för nordsvensktravare i en annan tråd...
Jag hoppas att ni som läst här inte blivit allt för stötta och ber om ursäkt för mitt klavertramp!
/Mimmi