Jag måste säga att jag är imponerad av den här hästrasen alltså. Våra hästar har gått på BETE tills i lördags då vi gav dom hö för första gången i höst. 0,5/1 kg/häst får dom och vi har visat dom maten flera ggr så att dom vet att det finns - tror ni att dom äter?? Nej. Tolle tröttnar fort på hönätet och vandrar iväg genom skogen ner till vallen för att gräva efter gammalt gräs istället. Den token! Det är minst 50 cm snö på marken idag, dom har inte rört höet sen i morse trots att min syster tagit upp dom. Och inget täcke har han. Sök skydd i ligghallen nära maten säger jag, men han lyssnar inte. Han är en nordisk urhäst med mammutpäls och låg ämnesomsättning. Stadiga ben, stora hovar och kraftigt hovskägg. Medan vi halkar runt i snökaos luffsar han lugnt ute på vallen och föder sig själv. Det är riktiga hästar det!
I måndags kväll tog vi en nästan 2 h lång kvällstur barbacka i vinterland. Jag älskar min underbara häst, han är gjord för den här tiden. Han har haft en tappsko ett bra tag så igår kom hovis ut för att fixa, vi bestämde dock att ta av alla skor för det snöade så och ville inte riskera styltor. Det är inte dags att slå på nya skor än så det går inte att byta till sulor än. Idag är jag glad för det, det är snökaos i Sthlm om nu ngn missat det.
Men va vacker hon är @Chili
I måndags kväll tog vi en nästan 2 h lång kvällstur barbacka i vinterland. Jag älskar min underbara häst, han är gjord för den här tiden. Han har haft en tappsko ett bra tag så igår kom hovis ut för att fixa, vi bestämde dock att ta av alla skor för det snöade så och ville inte riskera styltor. Det är inte dags att slå på nya skor än så det går inte att byta till sulor än. Idag är jag glad för det, det är snökaos i Sthlm om nu ngn missat det.
Men va vacker hon är @Chili