Nordsvenskar och kallblodstravare del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tog Ryttarmärke 1 i helgen. Inte så avancerat, man skulle trava lite vägar och över några bommar. Jag har dock aldrig ridit något som helst program med någon som helst bedömning förut. Fick den motsägelsefulla kommentaren "Bra ridet med vägar balans och tempo" För att sen skriva "önskar högre grundtempo". Men jag höll mer med om det sista, han kändes lite snigel.

Otroligt snäll och stabil dock. Jag som måste bättra min ridning, har en ovana med för breda och låga händer och sänker lätt blicken. Nu åkte visst hälarna upp också. Måste nog rida lektion snart, för längesen någon tjatade på mig. ;)

Han är verkligen en klippa i allt vi gör, Magnus. Gör hela tiden sitt yttersta,

Bjuder på en bild från den avslutande hälsningen.

3D79C591-F2F6-4ACC-ACFD-31E1D299FE6C.jpg

Jag tycker du har så himla fin häst och stalkar dig lite i den här tråden men en sak har gått mig totalt förbi :o. Nämligen att din häst och jag nästan är grannar? Det där är väl nedanför Bräckan? Är det inte Livägen som går förbi där nere? Jag brukar promenera med hundarna där ju :D

Först: Tack :bow: Sedan: Dina ögon lurar dig inte. Det är Livägen du ser. Vi finns i Torpa (typ) och ger oss i bland bort till Bräckan och hem igen. Skulle du får syn på oss någon gång när du är ute så säg hej vettja :)

Först: Tack :bow: Sedan: Dina ögon lurar dig inte. Det är Livägen du ser. Vi finns i Torpa (typ) och ger oss i bland bort till Bräckan och hem igen. Skulle du får syn på oss någon gång när du är ute så säg hej vettja :)

Samma sak (alltså säg hej) gäller dig @Killaloe ;) Har ju fortfarande inte hälsat på dig. Undviker du mig? :cautious::D:p

Idag är Våd dyrare än vanligt!! :love:

Några andra hade använt bommar i ridhuset så jag passade på att nyttja dom oxå. Var travbommar på rakt och böjt spår, upphöjda och på backen.
Till och börja med så kändes han så härlig när vi värmde upp. Pigg och alert men utan spänning eller så där het som han kan bli.
När vi sen red på bommarna växte han verkligen under mig. Vid dom upphöjda kunde jag samla ihop honom ordentligt med bibehållen energi för att sen "släppa" iväg honom över och han trampade som f*n!!:eek::love: krävdes en hel del bålstyrka av mig för att hålla ihop mig själv men jäklar vilken känsla!
Sen i galopparbetet var han mjuk, reglerbar och bjöd tom på några frustningar :D

Så, dyr idag. Jag känner redan av viss träningsvärk :p

Idag är Våd dyrare än vanligt!! :love:

Några andra hade använt bommar i ridhuset så jag passade på att nyttja dom oxå. Var travbommar på rakt och böjt spår, upphöjda och på backen.
Till och börja med så kändes han så härlig när vi värmde upp. Pigg och alert men utan spänning eller så där het som han kan bli.
När vi sen red på bommarna växte han verkligen under mig. Vid dom upphöjda kunde jag samla ihop honom ordentligt med bibehållen energi för att sen "släppa" iväg honom över och han trampade som f*n!!:eek::love: krävdes en hel del bålstyrka av mig för att hålla ihop mig själv men jäklar vilken känsla!
Sen i galopparbetet var han mjuk, reglerbar och bjöd tom på några frustningar :D

Så, dyr idag. Jag känner redan av viss träningsvärk :p
Vad mysigt :love:

Det ligger lite delade telefonstolp vid stallet som behöver flyttas på. Tänkte göra det till vårt helgprojekt. :D Har långhelg nu och hoppas få lite träning gjord! Om inte det utlovade snöovädret kommer helt i vägen...

Idag föll första snön här, och var ju tvungen att ge mig ut :love:
Kändes inte som en lika bra idé när styltorna var ett faktum efter 10 meter :wtf:
Men vi fick en rätt härlig skrittur ändå :)

Imorn väntar den årliga hubertusen :D Titeln/svansen från förra året måste ju försvaras :devil:

Idag föll första snön här, och var ju tvungen att ge mig ut :love:
Kändes inte som en lika bra idé när styltorna var ett faktum efter 10 meter :wtf:
Men vi fick en rätt härlig skrittur ändå :)

Imorn väntar den årliga hubertusen :D Titeln/svansen från förra året måste ju försvaras :devil:

Heja er! Och lycka till imorgon :banana:

Otroligt glad över lilltjejen idag! Gick 3 km i mörkret, genom skogen och förbi tjurhagen. Vi kikade ju på dem häromdagen, men det är ändå mäktigt att gå förbi de där skuggorna i mörkret. De är inte små direkt, köttrastjurarna. Hon är så tuff och modig. :heart Skyggar inte för några skuggor, bara lite tittig vid gården när man får gå mellan tjurarna och redskap, balar mm på andra sidan. Supermysigt med lite vitt på backen, man ser ju rätt bra utan pannlampa då.

Klädda som julgranar. :D Hon med blå lampa på bogen och röd i svansen, jag med vit lampa på jackan och reflexjacka. Mötte en bil som såg oss tidigt och körde snällt förbi. :up:
IMG_20161108_204013_zpssuc08nag.jpg

Lite lågsäsong hos mig för tillfället: det har frusit på och underlaget är inte optimalt för oskodda hästar. Hovslagaren kommer om mindre än två veckor så jag har bestämt mig för att inte rida så mycket fram tills dess. Fast när jag är hemma när det är ljust, kan jag rida lite på grannens åkrar så jag slipper bli helt abstinent.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Gnägg Vi har passerat 2000 inlägg så jag börjar en ny tråd. @kryddelydd och @Cilva Jag tycker det är en intressant diskussion om mål och...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 401
Senast: Darkie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 369
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej alla kloka människor. Jag vet inte vad jag vill med denna tråden eller jo jag vill ha andra människors åsikter, tankar, förslag på...
Svar
16
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka