Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Chili Tack! Jag förstår också vad du menar om att ha unghäst. Men lugn, din kommer också växa upp en dag. L gjorde ju det till slut
Ja min förra gjorde ju också det men man har liksom glömt vad evighetslång den där tiden känns som. Just nu dessutom massor med jobb så träningen har inte kunnat prioriteras. Men snart semester! Då blir det nya tag och jag hoppas det går framåt då vi kommer ha mkt bättre träningsmöjligheter under semestern. Känner mig lite stressad över det här med frivilligt körprov som 3 och körbarhetsintyg som 4. Jag vill hemskt gärna ha det där intyget, och då vill jsg hemskt gärna öva på körningen året innan. Dvs om ett år. Men får nog försöka ta det som det kommer, jobba mot det och är vi inte där när hon är 4 ja, då är det så. Inkörd kommer hon att bli, men det känns stressigt att komma så långt tills dess. Men vem vet, allt kanske bara släpper och så funkar det hur bra som helst. Inkörning är nog inget problem i sig men hon har ju otroligt starkt behov av andra hästar, och det är vad som nog kommer ta tid att öva på.
Ja, den där långa väntan är lätt att glömma bort i efterhand. Det där första året jag hade L och det kändes som att ha en väldigt dyr hamster känns väldigt avlägset just nu.
Det där med FKP och KBI lade jag ner på ett tidigt stadium, eftersom jag inte ville stressa mig själv. Men om du gärna vill ha ett KBI till din vore det kanske dags att kontakta någon erfaren körmänniska att lägga upp en plan med.
Gårdagens insats på dressyrbanan blev platt fall.
Jag försökte rida lite mer aktivt för att få upp energin som ju saknades i lördags.
Men det blev definitivt inte bättre av det: totalbroms. Skruttig ritt i största allmänhet, "belönades" med 56% på MSV C:1.
Inget vidare, men kanske inte allra mest skämsiga resultatet för en skrutt-ritt.
Trist att det blir sån skillnad på tävling! Är ni båda orutinerade på tävling kanske? Med rutin blir det kanske annorlunda. ni är ju grymt duktiga i vilket fall som tävlar på den nivån tycker jag.
@kryddelydd Vad synd att dag två inte blev bättre. Hoppas att ni inte tänker sluta med tävlandet. Det är inspirerande för oss andra (läs mig) att läsa om dina satsningar
.