Lazer09
Trådstartare
Ny uppdatering om hur det går här. Red ett dressyrpass i torsdags med fokus på övergångar, som vanligt, framförallt galopp-trav. Kvaliteten och styrkan blir bättre och bättre. Vi tränade även den svåra konsten att göra halt Det gick rätt bra, det börjar falla på plats att kunna komma tillbaka och stå still utan att hänga sig i handen I fredags var vi bara ute och mös en runda och igår körde vi en kortare sväng bara för att lufta oss. Idag tog vi en längre tur med vagnen och hade miljöträning. Vi körde nämligen förbi ett ställe där det var happening idag och det var fullt med folk och bilar. A i uppförande från Bullens sida även om det blev lite over load i hjärnan när det var får som bräkte bakom ett tält, barn som lät, bilar parkerade vid vägkanten och en hoppborg. Han höll sig på mattan och exploderade inte, men uttryckte tydligt att det var obehagligt, vilket man får förstå ändå.
Vi har fullt upp de närmsta veckorna. Om en vecka, söndag 5/6, tänker jag nog åka på körträning hos nordhallänningarna inför tävlingen. Måndag 6/6 är det dressyrtävling och helgen 11-12/6 är det körtävling hos nordhallänningarna. Avslutningsvis dressyrtävling 19/6, men sedan blir det lugn och ro ett par veckor åtminstone har jag tänkt mig.
Vi har fullt upp de närmsta veckorna. Om en vecka, söndag 5/6, tänker jag nog åka på körträning hos nordhallänningarna inför tävlingen. Måndag 6/6 är det dressyrtävling och helgen 11-12/6 är det körtävling hos nordhallänningarna. Avslutningsvis dressyrtävling 19/6, men sedan blir det lugn och ro ett par veckor åtminstone har jag tänkt mig.