Alla behöver (minst) ett kallblod i sitt liv
Eller 6...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla behöver (minst) ett kallblod i sitt liv
NEJ!Igår gick vi ned oss i en mosse. Jag om inte är så bra på att hantera såna situationer fick såklart panik och var säker på att det var såhär Dacke skulle avsluta sitt liv. Vi kämpade, jag grät, Dacke gav upp och la sig ned över en trasig träspång och hyperventilerade, jag grät lite mer, en kvinna hör mina skrik och kommer och hjälper mig, Dacke kämpar igen, sedan promenerade vi en timma hemåt.
Vi klarade oss med lite skrapsår och en bakbenshälta. Inte vågat longera honom idag, utan kollar hältan imorgon istället.
Håll tummarna för att han bara har sträckt sig..
Igår gick vi ned oss i en mosse. Jag om inte är så bra på att hantera såna situationer fick såklart panik och var säker på att det var såhär Dacke skulle avsluta sitt liv. Vi kämpade, jag grät, Dacke gav upp och la sig ned över en trasig träspång och hyperventilerade, jag grät lite mer, en kvinna hör mina skrik och kommer och hjälper mig, Dacke kämpar igen, sedan promenerade vi en timma hemåt.
Vi klarade oss med lite skrapsår och en bakbenshälta. Inte vågat longera honom idag, utan kollar hältan imorgon istället.
Idag red jag ett dressyrpass barbacka och det kändes som att dansa Det blev lite sidvärtes och vi provade på den förvända galoppen igen. Lite konstigt fortfarande, men han löste det bra Hoppas vi kan konservera känslan till nästa helg när det är dags för tävling
Igår gick vi ned oss i en mosse. Jag om inte är så bra på att hantera såna situationer fick såklart panik och var säker på att det var såhär Dacke skulle avsluta sitt liv. Vi kämpade, jag grät, Dacke gav upp och la sig ned över en trasig träspång och hyperventilerade, jag grät lite mer, en kvinna hör mina skrik och kommer och hjälper mig, Dacke kämpar igen, sedan promenerade vi en timma hemåt.
Vad härligt med fin bedömning @thoora
Däremot väldigt tråkigt med Balk @skiesabove Hoppas han repar sig fort.
L och jag gjorde ett dressyrpass igår kväll, ett sista rejält innan tävling på söndag. Många saker var riktigt bra, travarbetet är vår starka sida just nu till exempel och vi kunde länga och korta galoppen på ett bra sätt. Mindre bra igår var skritten och försöket till förvänd galopp. Men, med tanke på utvecklingen han gjort det sista året så är jag ändå nöjd
För övrigt tror jag att jag ska klippa L idag. Han blev väldigt svettig igår och jag lurar på om det inte är bra att göra det medan det fortfarande är rätt varmt, så har pälsen växt till kylan kommer. Hur resonerar ni andra?
Jag har funderat på samma sak, men känt att jag väntar. Han blir biten av kusar rätt mycket vid skapet fortfarande, så att klippa bort den skyddande ppälsen känns som att det inte är så smart just nu. Men är ju olika hur mycket kusarf det finns också.Vad härligt med fin bedömning @thoora
Däremot väldigt tråkigt med Balk @skiesabove Hoppas han repar sig fort.
L och jag gjorde ett dressyrpass igår kväll, ett sista rejält innan tävling på söndag. Många saker var riktigt bra, travarbetet är vår starka sida just nu till exempel och vi kunde länga och korta galoppen på ett bra sätt. Mindre bra igår var skritten och försöket till förvänd galopp. Men, med tanke på utvecklingen han gjort det sista året så är jag ändå nöjd
För övrigt tror jag att jag ska klippa L idag. Han blev väldigt svettig igår och jag lurar på om det inte är bra att göra det medan det fortfarande är rätt varmt, så har pälsen växt till kylan kommer. Hur resonerar ni andra?