Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aj, då @parellikusken Vad trist med datorn. Har du nåt nytt boende på gång?
Hoppas hästen blir bra snart @Cilva
Tummen upp på skakelträningen @KrullTroll
Igår blev det en enkel motionsrunda i lite duggregn utan något särskilt att fästa sig vid. Idag blev det dressyr i paddocken, barbacka. Det saknas lite kvalitet i en del saker, som mer tvärning i skänkelvikningarna och mer centrerade bakdelsvändningar, men han gör allt jag ber om och med mer träning kommer det bli kanon Nu laddar vi järnet till tävlingen på annandagen
Gjorde ett album med bilder från de åren jag fick ha Rappe https://www.facebook.com/therese.jo...49635.1073741844.589739634&type=1&pnref=story
Gjorde ett album med bilder från de åren jag fick ha Rappe https://www.facebook.com/therese.jo...49635.1073741844.589739634&type=1&pnref=story
Idag fick jag frågan varför inte Dacke kunde piaff och passage av en kvinna i stallet. Ville svara att det är för att det inte ligger inom hans intresseområde just nu, eller någonsin alls. Men svarade att det var för att han inte var utbildad till det. Fick då frågan om det var för att han var ung, svarade då att han var 14 år.
Summan av samtalet blev tillslut att jag skyllde på hans "travkarriär" (han kvalade som 8 år, sedan lades träningen ned, så travkarriär är att överdriva..).
På frågan varför jag då har honom svarade jag genom att berätta vilken underbar personlighet han är.
För ja.. Inte har jag honom för att piaffera på i alla fall. I så fall vore jag rätt korkad i mitt val av häst.
Så under vårt dressyrpass idag satt jag och fnissade lite åt tanken på hur konstigt det skulle se ut ifall Dacke skulle få för sig att piaff plötsligt var en kul grej.
Vi övade på tempoväxlingar och lösgörande övningar istället.
Håller tummen för er idag @Lazer09
Har sålt ena ponnyn och lämnat tillbaks den andra, så istället för att "köpa en ersättare efter Rappe", så har jag shoppat två! Båda är fjordingarSåg bilderna på fb, och han var verkligen vacker. Ni ser dessutom ut att ha varit ett fantastiskt team!!
Du köpte en fjording nu efter va? Hur går det där? (Fel ras för denna tråd men va fan )
Idag var jag och tittade när @Lazer09 dressyrtävlade. Och vilket fint ekipage!
Såg riktigt trevlig ut och Lazer visade upp sig från sin bästa sida idag, ser fram emot att komma på nästa tävling också.
Dressyrhästen passade på att stolt visa upp sig efteråt, mycket nöjd över att få vara i centrum av uppmärksamheten bland oss.
Själv har jag haft hopplektion med min medryttare. Vilket betydde att jag red fram Dacke för att få med honom på noterna, vilket egentligen inte var annat än att han skulle svara bra på framåtdrivande hjälper. Sedan fick medryttaren hoppa, och gick det sådär så fick jag hoppa upp och visa att det gick. Efter det gick det för medryttaren med.
Mina pedagogiska egenskaper har kanske endel att jpbba vidare på.
Men det gick riktigt bra för medryttaren, de galopperande och hoppade fint över hindren. Både hon och Dacke såg nöja ut. Så jag var också nöjd.
Har sålt ena ponnyn och lämnat tillbaks den andra, så istället för att "köpa en ersättare efter Rappe", så har jag shoppat två! Båda är fjordingar
Ena var hingst när jag köpte honom men är nu kastrerad. 3 år och helt "grön". Mkt bra gångarter och psyke
Den andra är en 14-årig valack som är tävlad dressyr och verkar väldigt trygg och trevlig men ändå lite pigg Hämta hem honom igår!
Nu har vi kommit hem från tävlingsdebuten med nya erfarenheter och bekräftelse på det jag redan visste. L har uppfört sig exemplariskt på tävlingsplatsen och blev inte bråkig eller busig att rida, så nu vet jag att det "bara" är att rida i framtiden. Det behövs inte läggas energi på att lugna ner honom på plats.
Vi var på plats i god tid och jag och hästskötaren kunde i lugn och ro kolla på några ekipage och lite på framridningen. Sedan tog vi ut L och gjorde i ordning och jag satt upp och gick in på framridningen och får då veta att ryttaren före mig precis gick in på banan Det hade gått fortare än förväntat så de låg före i tid. Tack och lov löste trevliga arrangörer så att jag fick några minuter extra att rida fram på Dags att gå in på banan. L tyckte det var lite läskigt att gå in i ridhuset själv, men med lite övertalning gick det bra det med. Väl inne på banan fick jag en tillsägelse om att benskydden satt kvar Dem hade jag i villervallan helt glömt av Av kom skydden i alla fall och sedan fick vi ridit förbi domarbås och läktare ett par gånger och det var nog bra, för de var läskiga Programmet gick OK och vi fick en rättvis bedömning av dagens prestation. L var aningen seg, men med lite vana är det nog inget problem. Halterna blev inte bra (4,5 p resp 5), men det visste jag innan. Jag tyckte nog att det ändå var lite välvilligt dömt, eftersom han knappt stod still Vi fick några kommentarer om att han blir lite låg i formen och ja, det blir han. i serpentinerna ville han stanna och bajsa och vi fick då kommentaren "tappar bjudningen" Haha, ja det kan man väl kalla det. Kanske tycker jag att vi kunde fått lite bättre utdelning på de delar vi gjorde bra. Men i huvudsak fick vi ändå en rättvis bedömning.