Nooitgedacht

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare myfairlady
  • Startdatum Startdatum
M

myfairlady

all fakta, gärna kort osv på nooitgedacht. har sökt en massa på nätet men hittar nästan ingenting om honom/avkommor. Vill gärna veta hur avkommorna är i humör osv. stamtavlan har jag lyckats hitta men inprincip inget mer.

Sv: Nooitgedacht

Han var MYCKET omtvistad när han kom till Sverige i utbyte mot Flamingo? det snackades massor om han verkligen levde upp till den höga standard han påstods hålla.

Själv har jag bara mött en enda Nooitgedachtavkomma och den kunde man lika använt till storviltsjakt.... :devil: men mödernet på den var inte heller att leka med :eek: och skulle väl inte använts i avel överhuvudtaget. :crazy:

haha..den lät inte som om den var att leka med.. :crazy:
du har möjligtvis inget kort på detta "monster"?? skulle va kul att se ändå..

Tyvärr har jag inte det. :( men jag tycker själv att Nooitgedacht var en snygg häst. :)

jag har aldrig sett honom eller något kort heller för den delen. Har försökt hitta ngt på internet men inte lyckats.. :( :mad:

tack!! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
har du fler på lager är det bara att visa.. ;)
eller på Lucky boy möjligtvis? har jag inte heller lyckats hitta.. :smirk:

Flying Dutchman som reds av Clara Crona på JEM i fälttävlan är väl efter Nooitgedacht- Labrador? Han har även starter i tvåstjärningt.
Han reds av Anna H ett tag innan han såldes vidare till en ny junior om jag inte minns fel?

luckyboy.jpg

Lucky Boy xx

jo det är alldeles riktigt..flying dutchman och en till har jag hittat.

POLLE11.jpg

flying dutchman

anledningen till denna tråd heter Elit f.1988 e. nooitgedacht u.verdi

jagelit3.jpg

haha..jag har lyckats hitta en till halvsyster! som dessutom står här hemmavid..och dessutom är jämngammal..hur har jag kunnat missat detta.. :smirk: :o

nihgtengale.jpg

Nihgtengale f.1988 e.nooitgedacht

och här är dessutom Nihgtingales föl..som då alltså har noiitgedacht som morfar..

bynight_forsale.jpg

By night

Senast ändrad av en moderator:

Hon var en riktig "huggorm" (Nightingale)när hon var yngre har jag för mig. Kan minnas fel. :smirk:

Tihi...
Jag red Elit ett par gånger när han var 6 år och väldigt bra på att bocka. Han hade den mest underbara vintermulen då, den blev alldeles lurvig.

Jag kan inte hjälpa det, men jag gillar honom!
Mödernet gelderland.
Han har väl främst lämnat bra i dressyr, har många ättlingar som har gått upp till internationell dressyr.
Han avkårades pga avkommebedömning -94, då 22 år gammal.

Godkända söner
Veritas -79, men avkårad pga dåliga avkommeresultat -79.
Zoogedacht -81, men som dog -88.
En dotterson Jeudi -91 e. Voltaire, står sedan 2000 på vaktlistan, för att invänta avkommeresultat.
Så man kan väl säga att man ser ett litet mönster här?

Till rätt sto var han nog ok, men med tanke på hur länge han verkade i aveln, så är det väl lite tunt att inte lyckats skrapa ihop ett enda predikat? Men själv var han väl ganska duktig inom hopp, dressyr och fälttävlan?
mvh

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 962
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross