Ni som opererat pålagringar i carpus

anhe

Trådstartare
Berätta mer är ni snälla.... Martha, du borde väl haft några såna genom åren? Prognos? Hur har hästen fungerat efteråt, slutresultat alltså?

Har en häst som ska opereras i carpus (rensa bort pålagringar) och jag undrar om det är mödan värt.

Sv: Ni som opererat pålagringar i carpus

Det är lite blandade resultat på prognoserna där, en del blir faktiskt bra medans andra fortsätter ha problemen...jag tror personligen mycket på hur eftervården blir och hur "rädd" man är om hästen efteråt. Är hästen "värd" det så tycker jag du ska operera och hålla efter med kanske magnetknäskydd efteråt....

Herr J******eister var ju helt kass...han kom ju ut men dom fick ligga med lupp på framknäna på honom efteråt.

Om du vill får du PM:a så kan jag ge dig mera tips, jag är ju lite åt det alternativa hållet och det blir oftast bara väsen om man rekommenderar nåt :angel:

Jag tror att det varierar från fall till fall.

När det gällde min så sa vet. A. Lindholm att det GICK att operera med urusel prognos.

Av de passhästar som jag haft som opererats i framknäna har samtliga kommit tillbaka till start, men de har tyvärr krävt viss underhållning i lederna för att tävla.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2