Ni som köper utländskt kött, varför gör ni det?

Då finns det antagligen tillgångar om man inte får hjälp av soc.

Jag har levt på försörjningsstöd (vilket blev lite extra snålt för mig eftersom jag hade utgifter som soc in
Nej, men soc tar hänsyn till det.

Det här är det sist jag skriver här. Människor som du får en bara att känna sig helt hemsk. Sparka lite till.....tala om hur jag ska leva rättfärdigt med gott samvete. Du som verkar veta bättre.
Min son har ett litet arv. Inget jag kan röra. Inte han heller på 9 år. Men det ses som tillgång så därför får vi klara oss på det som kommer in här. Så nej...du har inte så stor koll på de fallgropar som finns för olika bidragshjälper.
 
Du kan :banghead: blodig men vill folk ändå äta så har dom faktiskt rätt att göra det för det är inte olagligt. Det får du acceptera.
Nej det tänker jag inte acceptera.
Utan jag vill ha en lag som gör det olagligt.

Att inte acceptera innebär ju inte att jag har mandat att straffa utan bara att jag kan uttrycka mina åsikter.
 
Jag blir mörkrädd alltså. Här tycker folk det är viktigare att ha kroppsdelar från plågade djur på tallriken än att äta vegetariskt.
Äckligt.
 
Hon har rätt där, googla t ex rött kött och cancer så hittar du artiklar om att många studier konstaterar ett sådant samband.

Jag har försökt sätta mig in i ämnet, men de studier jag hittar är oftast av typen enkät och så fyller man i vad man äter och levnadsvanor. Där kan man bevisa lite vad som, i synnerhet om man endast tittar på enstaka variabler. Sedan finns det undersökningar som basunerar ut att det är fyra gånger så stor risk för de som äter kött att dö i cancer ( eller liknade) och så beskriver de metoderna så som enkäter, djurförsök och studier av jäst. Oftast har man ignorerat sambans som att de som äter mest rött kött ofta motionerat mindre, rökt mer och varit allmänt ohälsosamma.

Det jag saknar är en studie där alla siffror på alla variabler är likvärdiga utom just på köttkonsumtionen och det har jag inte hittat.
 
Håller inte med dig. Jag lever rejält under existensminimum och köper alltid det billigaste oavsett ursprungsland. Jag "lever" i princip på dansk fläskkött och dansk kyckling. Jag kollar bara på priset, aldrig på ursprungsland. Är jag självisk? Kanske det, men tycker du att jag ska svälta istället? Jag tål varken böner, linser eller ärter. Är dessutom glutenintolerant vilket gör att jag redan som det nu är måste köpa dyrare pasta än de som kan äta gluten. Dessutom får jag lätt proteinbrist vilket gör att jag måste äta kött.

Mitt matkonto är på ca 500kr i månaden (nä, jag skojar inte). För det får jag havregrynsgröt, linfrö, glutenfri pasta, ris, dansk kyckling och dansk fläsk. Detta är det enda jag äter. Hade jag haft mer pengar hade detta gått till exempelvis ost, inte till svenskt kött.

Men måste du äta pasta då? Lägg de pengarna på bättre kött istället.
 
Jag har inte talat om att tvinga på någon ett kostval, det är niphredil som talat om det.
Uräkta min otydlighet, det var mer av en reflektion över fenomenet att tvinga på någon en viss kosthållning oavsett vilken.

Det skulle bli ett himla rabalder om vegeterianer tvingades äta kött.
 
Jag blir mörkrädd alltså. Här tycker folk det är viktigare att ha kroppsdelar från plågade djur på tallriken än att äta vegetariskt.
Äckligt.

Då får vi ta lite kontakt med verkligheten. Enligt Wikipedia visar olika undersökningar att andelen vegetarianer i Sverige är mellan 0,5 och 4 procent. Och du blir mörkrädd för att folk inte äter vegetariskt. Trodde du verkligen att majoriteten gör det? Haha!
 
Det här är det sist jag skriver här. Människor som du får en bara att känna sig helt hemsk. Sparka lite till.....tala om hur jag ska leva rättfärdigt med gott samvete. Du som verkar veta bättre.
Min son har ett litet arv. Inget jag kan röra. Inte han heller på 9 år. Men det ses som tillgång så därför får vi klara oss på det som kommer in här. Så nej...du har inte så stor koll på de fallgropar som finns för olika bidragshjälper.

Ta inte åt dig av så mycket som en stavelse av den här tråden! Och du behöver inte motivera för en enda kotte här hur din ekonomi och dina levnadsvillkor ser ut.
 
Då får vi ta lite kontakt med verkligheten. Enligt Wikipedia visar olika undersökningar att andelen vegetarianer i Sverige är mellan 0,5 och 4 procent. Och du blir mörkrädd för att folk inte äter vegetariskt. Trodde du verkligen att majoriteten gör det? Haha!

Det största problemet är ju inte att inte alla äter vegetariskt utan att folk skiter totalt i hur djuren de ska äta har haft det.

Det är inte heller bara folk som är så jäkla fattiga som köper plågade djur, men när det kommer till att köpa OK kött så blir plötsligt många väldigt fattiga trots fina bilar, häst etc.
 
Det största problemet är ju inte att inte alla äter vegetariskt utan att folk skiter totalt i hur djuren de ska äta har haft det.

Det är inte heller bara folk som är så jäkla fattiga som köper plågade djur, men när det kommer till att köpa OK kött så blir plötsligt många väldigt fattiga trots fina bilar, häst etc.

Tja, enda sättet att undvika plågade djur är ju faktiskt att äta vegetariskt. Om man inte bor i Bullerbyn, då.
 
Det skulle bli ett himla rabalder om vegeterianer tvingades äta kött.
Det finns ju en skillnad där.
En köttätare som inte får kött tvingas inte att äta något som normalt inte ingår i köttätarens kost.
Köttätaren äter ju inte bara kött utan en hel del annat också.
En vegetarian som tvingas äta kött får ju en oönskad tillsats i sin mat.

Det är skillnad på att ta bort något och att lägga till något.
 
Och du blir mörkrädd för att folk inte äter vegetariskt. Trodde du verkligen att majoriteten gör det? Haha!
Jag tror inte att det var så som inlägget var menat.
Utan det finns en skillnad i plågade djur och icke plågade djur.
Här så ställdes de plågade djuren mot vegetariskt.
De icke plågade djuren var ju avfärdade som för dyra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: Myrten
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 135
Mat En krögare i en stad ofta en pizzeria får göra och sälja mat från flera olika koncept. Allt görs i samma kök och den artikeln jag läste...
2
Svar
36
· Visningar
2 738
Senast: pajaztar
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 470
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp