ni som kännt av att ni är gravida..

Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

De två första graviditeterna var första tecknet illamående. Det kom redan en vecka efter befruktning.
I den här graviditeten jag är i nu var första tecknet trötthet, kissnödig ovanligt mycket, finnar och konstigt humör. Det höll i sig ett par veckor och nu i vecka 8 har jag bara kvar tröttheten och så har illamåendet kommit.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

äh, fick mens igår :p
men men, bättre lycka nästa gång :)
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Första gången märkte jag ingenting, det var min kille som frågade om inte jag borde få mens snart (då var den 3 veckor försenad, utan att jag hade tänkt på det.:o.) Tog bort det, då jag inte kände mig mogen för barn då.

Andra gången märkte jag det på att mina bröst växte och ömmade utav h-vete (gick från c till f-kupa på bara några veckor, och det innan jag var i 6:e veckan). Illamående och övriga krämpor slapp jag under hela graviditeten. :bow:

Nu hoppas jag på tecken igen inom en snar framtid... ;)
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Det braiga är att när man väl får mens så är det bara typ 14 dagar kvar tills det är dags att försöka igen!
Tänk vad trist om man varit som en häst lixom, jaha då försöker vi nästa år igen! :D

Håller tummarna för nästa gång! Min kompis sa att bästa tiden är dag 10,11,12,13 och 14. Efter ägglossningen spelar det inte så stor roll för spermierna kan leva kvar ett tag.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

hehe ja, jag har googlat lite på ägglossning och hittade massa bra text, bla vilka dagar som är "bäst".
fast å andra sidan så är det lika bra att det inte blev nåt den här gången, jag vill hinna flytta till en trea innan en eventuell bebis kommer. bor så jäkla trångt nu! å att få tag i en bra lägenhet är inte det lättaste :crazy:
jag vill absolut ha en uteplats, och det minimerar ju antalet lägenheter :p
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

och om jag har räknat rätt så är man mest fertil ca 14 dagar bakåt från mensens första dag, i mitt fall ca runt den 6:e. vi hade sex den 6, 8, 10 och 12:e. så OM jag hade ägglossning den här månaden så booooorde en liten spermie ha kunnat halka in :p

Som jag fattat det är ägglossningen nästan alltid 14 dagar innan första mensdag så om du har 28 dagar (vilket är vanligast?) så är det 14 dagar efter också.....

Jag har tex ägglossning 10-12 dagar efter första mensdag eftersom jag har cykel på 24-26 dagar i regel.... (typ stämmer alltid)

Fortsätt och försöka :banana::bump::banana::bump: Ha kul när ni tränar :angel:

och varför varannan dag, prova köra 3-4-5 ggr/dag hela ägglossningsveckan :angel: så gjorde vi :bow:
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

jag har haft mellan 27-31 dagar :p
jag läste nånstans att mannens spermier är flest efter 2-3 dagar efter utlösning, smart tyckte jag :D dessutom så lever dom ju upp till 5 dagar?
den här perioden ska jag våldta honom varje dag :devil:
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Visste ingenting förrän i 6:e. Däremot att "vaf*n varför kommer inte syndafloden nån gång?" Jag hade nämligen ont på samma sätt, och ont i tuttarna som man brukar ha då. Hade ingen aning om att det gjorde ont att vara gravid.
Anade oråd och testade på Apotekstoan. Positivt. Höll på att skaka sönder, det var liksom en "beredd" chock.
sen blev det snabbt skumt, allt blev bara föräcklat, det var som att alla bismaker kom fram och blev den enda smaken..kunde inte äta vissa saker på ett par år efteråt. Sen fick jag dille på isiga, kalla saker, som ispinnar, kunde äta en kartong på 6 st rakt av..illamåendet och tröttheten kom ganska pang på.

Och det var 7 veckor i livet jag upplevde graviditet.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 353
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 627
Senast: Lingon
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp