ni som kännt av att ni är gravida..

wtf

Trådstartare
utan att ha gjort test eller så, och gärna precis i början.. :angel:
hur känns det? vad har ni märkt av?

//wtf, som varit skengravid 100 gånger och vet inte hur det kan kännas :p
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Vid mina graviditeter så kände jag tidigt på brösten som ömmade och kändes större.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Enda gångne jag inte var skengravid + att jag tyckte det syntes ;)
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Typ en vecka - 10 dagar efter befruktning har jag känt att det "bubblat" i livmodern. Typ som om man har en humla där inne. Men inte hela tiden. Så har det känts båda gångerna. Denna gången stod även mina nipples rakt ut hehe. När jag väl kommit så långt att jag kunde testa hade mina boobs växt en storlek och magen var lite svullen. (det försvann naturligtvis igen och nu är jag i vecka 17 och har fortfarande ingen mage :()
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

img är "sista" dagen för mensen att komma, går det över är det den längsta period jag haft.

*hoppas hoppas*
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Jag har ocksa varit skengravid massor av ganger, men nar det varit "pa riktigt" sa har skillnaden markts i brosten - nastan en hel kupstorlek storre!

Du KAN ju testa redan nu....:bump:
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Min graviditet var inte planerad så jag gick inte och väntade på symtom men väldigt tidigt innan jag ens misstänkte något fick jag för mig att jag skulle äta apelsinmarmelad på allt. Brukar aldrig äta det annars. Och sen fick jag äcklig järnsmak i munnen. Brösten värkte lite men det tycket jag aldrig var så konstigt för det kan dem göra precis innan mens också.

Gjorde ett test några dagar efter beräknad mens och var redan då säker på att jag var gravid. Men min kära man han anade ingenting och såg mest ut såhär:eek:. Nu när det är 2 veckor kvar har han dock bytt skepnad och ser mer ut såhär::bump:
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Jag märkte ingenting. När jag skulle haft min mens så drabbades jag av en rejäl magsjuka och tänkte inte så mycket på det. Trodde det var magsjukan som rubbat det hela. Tyckte det dröjde så innan jag repade mig ifrån magsjukan, fortsatte att vara lätt illamående, men inga kräkningar, så flera veckor efter gick det upp ett liljeholmens.:D
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Har ju varit gravid några gånger och det har alltid varit på samma vis, efter en vecka/tio dagar så har jag börjat må illa, små öm i brösten men framförallt så har min slida svullnat och blivit "mörkare".

Jag har extremt lätt för att bli gravid och har varit det sammanlagt 7 ggr i mitt liv.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

jag har ont i brösten, fast inte JÄTTEONT, men det har jag haft till och från hela tiden. jag misstänker att det skulle kännas som när man var yngre och brösten växte som ogräs. fick skavsår av varenda tröja jag hade! :eek: och gud nåde den som kom åt dom!

det som talar för en graviditet är "luftbollen" i magen, känns som att jag inte orkar hålla "in" magen som förut. liksom att man spänner magmusklerna lite för att få lite bättre hållning, går per automatik för mig, men nu går det inte :crazy: ser mest ut som en badboll :p så har jag haft nu i ca 14 dagar..

mår lite ligth illa, men det har jag ju gjort förut när jag varit skengravid :smirk: så det litar jag inte på.

men ÅÅÅH vad jag vill testa NUNUNU!! men jag vågar fan inte, tänk om det är negativt IGEN :(

edit.
jag har redan väldigt stora bröst, 80 DD, och om jag går ner i vikt så äre tuttarna som ryker först. har ingen koll på om de växer eller inte, eftersom jag vägrar ställa mig på vågen :p
 
Senast ändrad:
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

För mig har det varit så att jag "bara vet" !

Med 1:an gjorde jag inte ens något test, gick bara till BM i v.15 och sa att jag var gravid (vilket jag var också som tur va! :))

Samma nu med 2:an, dock gjorde jag ett test innan BM besöket (i v.16) ifall jag "inbillat" mig grav-tecknen!

Jag har haft en obeskrivlig trötthet som första tecken sen kommer svagt illamående och strama bröst.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

jag litar inte på mig själv, eftersom jag så gärna VILL att jag ska va gravid och verkligen känner efter :p inte så bra..

men fortfarande har ingen mens kommit och känner inte av nåt sånt heller :) undrar jag om jag ska testa på lördag :)
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Intressant tråd. "Hummelbubblet" har jag också känt nu på det sätt som beskrivits (så har jag aldrig varit med om förr), ungefär en vecka efter eventuell befruktning, men att jag känt mig lätt lätt illamående om dagarna de sista dagarna är antagligen bara inbillning, sådan tur att det tar på första försöket kan jag väl knappast ha... Men det är svårt att släppa tanken innan mensen kommer ändå.

Förra (första) gången jag var gravid, för 2 år sedan, som slutade i mf i v8, minns jag inte riktigt hur det kändes, jag tror att brösten börjat spänna och jag mådde lätt illa om morgnarna. Men det var inte såhär tidigt.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

hade som tryck i magen, äggstockarna? livmodern? whatever det spände där nere och tuttarna svällde... finnarna ploppade ut.... detta bara en vecka efter befruktning... men man tror ju lätt att man inbillar sig fast man kanske aldrig känt så förrut....

håller tummarna åt dig! Och har du 80DD nu så kan du ju börja leta special-bh:ar :rofl: för mina gick från D till H (!!!)
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Jag misstänkte det redan samma dag som jag skulle fått mensen. I vanliga fall brukar jag alltid bli lite öm i brösten dagarna innan mens men det vart jag inte. Samma morgon som jag skulle ha mens fick jag som mensvärk så jag trodde att jaha det gick inte den här gången heller men sen kom det inte igång. Kommer ihåg att jag var på heldagsträning med hästen den dagen och nån stans mitt under dagen blev jag plötsligt väldigt öm i brösten och det gick nästan inte att trava och galoppera mer. Anade redan då att det var nått som var annorlunda. Väntade ändå med gravtest till 3 dagar senare och det var positivt. Är nu i v 28.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

äh vaddå, det är väl bara ta två icapåsar? :D
det spänner ju där nere på mig också, men jag törs verkligen inte tro att jag är gravid :p
jag hoppas verkligen att jag är det, annars är jag ORDENTLIGT uppblåst :p

shit, tänk om det skulle va tvillingar? :crazy:
jag vill ju bara ha ett barn (ehee), men det går i släkten. min farmor är tvilling, min mormor fick missfall med tvillingar och min moster hade visst två fostersäckar fast bara ett foster.. :eek:
hur stor chans/risk är det att just jag, lilla lilla jag skulle få tvillingar?
 
Senast ändrad:
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

tja chansen ar ju storre nar det finns i slakten...

Varfor ar du sa radd for det? Jag ar gravid med tvillingar och ser fram emot att fa tva guldklimpar pa en gang :love:

Ta och testa nu da :devil:
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

Jag har fått finnar också, något jag _aldrig_ har, men vad läskigt. Förmodligen är allt bara tillfälligheter, men det finns ändå ett litet "tänk om..." där. Mamma blev gravid med mig på första försöket (bröllopsnatten :angel:), men hon hade inte just slutat med p-piller, däremot nyss tagit ut kopparspiral.
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

men shit, jag kan ju ingenting om barn :p
måste ju ha en försökskanin först :D

dessutom skulle det ta mycket större plats, en vanlig kombi skulle inte räcka då barnvagnen måste dela plats med en hundbur.. :p

jag ska testa.. nån dag :D
 
Sv: ni som kännt av att ni är gravida..

jag slutade med p-piller sista januari i år, men det är väl typ 3 senaste månaderna vi har försökt på riktigt :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 353
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 627
Senast: Lingon
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
972
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp