Ni som inte tycker sniglar är snygga...

gul_zebra

Trådstartare
...vad sägs om dessa då?

DSC0755811.jpg

DSC07560.jpg

DSC075621.jpg

DSC07552.jpg

DSC07556.jpg

DSC07557.jpg

DSC07562.jpg

DSC07563.jpg

DSC075641.jpg

Snygga va? :d :love:

Sv: Ni som inte tycker sniglar är snygga...

skalen är ju fina iaf.. :)

Fina skal men... :smirk:
Förlåt men vad är det för kul med att ha sniglar? Lär ju knappast vara mysiga att kela med eller?
Vet visserligen inget om sniglar men skulle aldrig vilja ha dom som husdjur. :crazy:

sånna där skulle min kompis vilja ha... hon älskar "snuskdjur" :rofl:

det är ju roligare med sniglar än med fiskar iallafall? :p
sniglar kan man ju ta upp, och allt. det är väl typ som att ha sköldpaddor
eller ödlor, eller... nåt sånt. fast lite mindre, och lite slemmigare.. :D

Fiskar är finare att titta på. Så är dom inte slemmiga heller.
Sniglar får mig bara att tänka på när man fångade in dom stackarna när man var liten och hade snigelrace. Hua!
Nä. Föredrar fiskar. Och djur utan slem. :crazy: ;)

hihi jätte fina ... hur bor dem ? i ett akvarie ?

De är mysigare än man tror :) Fast det beror på snigeln. Den som får träffa Tant Barbro, den ljusa, skulle nog inte tycka det... Men den som får träffa Kotten och Konrad (de två största) blir fast, det lovar jag! Haha har tom fått mamma att falla för de och du skulle bara veta vad anti hon var förut... :D

Lilla-S: Visst är de! Speciellt huvudena... Sååå söta :love:

Jozephin igen :D: Sniglar är också fina att titta på ;) Tänk dig bara - ett välinrett akvarium/terrarium med ett par såna här skönheter i: A. achatina A. varicosa :love:
Som Drusilla säger, det är som sköldpaddor fast slemmiga :D
Snabbare än man tror är de också! Helt sjukt vad snabba de är, sniglar ska ju vara slöa :eek: Hänt många gånger att man tittt bort för en sekund och så är de någon annanstans :D

ridskoleryttare: Mina bor i ett akvarie just nu. Sen ska några flytta in i plastbyttor så snart jag fixat ordentligt lock, och sen när jag köpt mina A. achatina kommer de få bo i en dunabur eller badbalja från ÖB :D

Kan aldrig tänka mig att dom är som sköldpaddor, vad ni än säger......:smirk:

Men som sagt, det enda som skiljer är slemmet. Ja och att de är två olika djur så förstås :D

Haha, hon var jämt på snigeljakt när hon var yngre :p dagmamman var inte glad kan jag säga... :rofl: Ett par sniglar kanske hade varit kul till hennes nästa födelsedag? Är de svårskötta?

Mindes plötsligt när vi hade ett akvarie så skaffade hon såna där jättesniglar att ha i :p alltid!

Senast ändrad:

Haha :D Nej de är enormt lättskötta :) Men du får nog ta och fråga henne först så du inte blir sittade själv sen också ;)

Vilken art var det? :)

ja, haha :rofl: var får man tag på såna?

uj. fråga mig inte! ingen aning. stora, vattenlevande :p

Företag eller privatpersoner :) Om du kikar på Zoonen.com så har iaf Roikardo, McPede, Leolina, Anneth, Coleopatra och Coleoptera sniglar, några av de brukar ha till salu och resten lär ju veta var de fick tag på sina iaf. Har nyligen köpt Achatina stuhlmanni (levandefödare) och Achatina reticulata av McPede, kanske har han kvar... Och fulica brukar det finnas i överflöd hos många, själv köpte jag mina första från Roikardo :)
Och Iredalei (levandefödare) har Coleoptera sålt till mig också :)

Liknande trådar

Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
393
Senast: AlinaT
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 417
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 009
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 319
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter