Ni som inte tycker sniglar är snygga...

Sv: Ni som inte tycker sniglar är snygga...

Ta't försiktigt bara så det inte slutar med att nån av er blir sittande med en sisådär 200 snigelbebisar ni inte blir av med :p

Fan, det visst jag ju :o hemafroditer... tur att inte min biologilärare är här :D då hade han bittert ångrat att han gav mig mvg :rofl: :rofl:

hehe okej, viste inte att sniglar hade skelett, har bättre luktsinne än hundar, klor och kunde drabbas av sjukdomar så som; svullna ögon lunginflammation m.m ;) förstår att de e skalen du/ni syftar på men jag tycker det va en ganska elak jämnförelse :devil:

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Tacka vet jag rådisarna :love:

Haha smidigt :D Tur att de inte kan para sig själva bara, jag har ju tre levandefödare här hemma :eek:

Nä jag syftade inte på skalen heller, jag syftade på sättet och tråkighetsgrad :D

samma som zebran, syftade på tråkighetsgrad ;)

men du, om dom är tvåkönade... då kan man väl inte ha flera tillsammans utan att det blir bebisar? :O

Joo. Har man äggläggande sniglar är det bara att leta är och frysa det man hittar i några dar. Sen kanske råttorna vill ha, vem vet :D
Har man levandefödare kan de bo med äggläggare så blir det inga bebbar :)

det låter komplicerat. tänk om man missar några ägg? hur ofta måste man kolla efter
ägg då? :O ... är bebis-sniglar söta? :D

Då finns risk för bebisar :D Men för att vara på säkra sidan kan man ju byta jord helt typ varje vecka eller så och frysa in all gammal jord så man inte kastar något som kläcks :)

Ja de är skiiitsöta! Du skulle bara se mina reticulatabebisar, fy satan alltså - det finns inga gulligare sniglar! :love: Haha kroppen är så liten jämfört med skalet :D

Hua. Sniglar hör hemma ute i naturen. ;) :crazy:
Sköldpaddor är faktiskt väldigt snabba när det väll gäller. Mycket tuffare än sniglar med. ;)

Men sniglar är snabbare än man tror ;) Tror bestämt att jag ska ta och filma sen när de känner för rackartyg :) :D

gul_zebra skrev:
Men sniglar är snabbare än man tror ;) Tror bestämt att jag ska ta och filma sen när de känner för rackartyg :) :D

Rackartyg :rofl: :rofl: Typ..

Snäcksan: Hey Snäcksson, ska vi slemma ner matskålan idag.

Snäcksson: Nejnej, vi gör ngt riktigt bus, vi slemmar ner HELA akvariet..tjohoo!

Ja gör det :rofl:

Sniglar är nog inte min grej. Fick nog av dom ute i skogen när jag var liten. :D

Haha :rofl: Fast slemma ner akvariet tar ju en hel evighet så jag tror de skulle tröttna innan :D

Liknande trådar

Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
393
Senast: AlinaT
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 417
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 009
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 319
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter