Ni som inte tycker sniglar är snygga...

Sv: Ni som inte tycker sniglar är snygga...

Snabbare än man tror ja, men SÅ snabba är de ju inte :D Men en fullvuxen A. achatina kan nog klara det, de har ju en hel del yta som kan slajma ner :angel: :D

gul_zebra skrev:
Snabbare än man tror ja, men SÅ snabba är de ju inte :D Men en fullvuxen A. achatina kan nog klara det, de har ju en hel del yta som kan slajma ner :angel: :D

Hehe...jaja....jag är fortfarande inte övertygad om att det är bra husdjur ;) Tycker att dina råttor är bra mycke mysigare :)

Hehe näru, en liten springig brud är definitivt inte mysig :D Däremot kul att umgås med ändå :)

Hur mycket kostar en snigel egentligen? Hur mycket kostar en vanlig förekommande snigel och hur mycket kostar en hyfsat sällsynt?

Är massa olika men en fulica (är relativt säker på att den är vanligast) kan du få för allt från 1-20 kr, oftast plus frakt. Achatina achatina är sällsynt, tror den skulle gå på ca 100-150 kr st men är inte säker.
Sen tror jag iredalei är rätt vanliga, kostar väl som en fulica tror jag. Reticulata och stuhlmanni vet jag inte hur vanliga de är men jag betalade iaf 20 kr/st för mina och har bara sett såna på ett ställe.

Förstår att du vill ha dem som husdjur, det är ju billigt och bra :D

Zebran...

Tänkte på dig idag när jag var en sväng till expo-mitt i Täby. Såg ett gäng snäckor som var till salu där :)

Men åh var det idag! Hade velat åka dit jag men icke. Vad var det för art/arter? :)

jemeni: Och sniglarna är fortfarande HÖGT ÄLSKADE HUSDJUR som vilken kanin eller hamster som helst.

Öh, ingen aning om arter. Tittade inte så noga. Stog en massa folk framför som inte ville flytta på sig när jag kom med min rulle :-/
Jag hade faktiskt pengar kvar i plånboken på hemvägen!! Inte illa va?!

Asch då, osis :/ Men hur såg de ut? *supernyfiken på vad jag missat* Hoppas bara de inte var tigerrandiga med gråa kroppar :P :D
Hehe grattis! :D

Han sålde A. Fulcia, reticulata och Stuhmanni (stavning på den sista?)
Själv köpye jag bara lite reptilbark och syrsor till spindlarna. Inga nya "keldjur" följde med hem. Bosse var mäkta förvånad :p

Ok. Bara arter jag redan har då mao :D
Stuhlmanni stavas det :)

Hehe en del upphör aldrig att förvåna vettu! ;) Fanns det någe mer kul djur där? :)

LIte ödlor och ormar förståss :D Björn hade med sig nakenråttor :smirk: , inte min smak måste jag säga.
Några spindlar fanns men ingaen jag ville ha (tur det kanske?)
Annars var det mest en massa tillbehör.
Både tull och polis var närvarande. Detta efter föregående sommarens smuggelförsök på giftorm :mad:

Hehe det förståd jag :D Åh nakenråttor, de är ju så söta :love: Fast inget jag skulle skaffa iaf :P

Liknande trådar

Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
393
Senast: AlinaT
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 417
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 009
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 319
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Senskada pga spark