Sv: Ni som hyr ut boxar & ni som hyr
2800 kr i kallhyra? Hur mycket landar en normal månad på när hästen inte går på byte då?
2800 kr i kallhyra? Hur mycket landar en normal månad på när hästen inte går på byte då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men man skall ju inte använda samma hagar både sommar och vinter p.g.a. parasit-trycket. Så det är ju bra i alla fall.mysko skrev:V-hagen står nu tom hela somrarna med bete för 20 hästar som bara blir förstört, visst dom har lite och pilla med under vintern men de har ingen möjlighet att äta allt.
Egna hagar är inte heller gratis. De skall skötas, och det kostar faktiskt pengar det med.Hade jag själv haft egna hagar hade jag gladligen lagt dom till gratis bete men nu har jag inte det utan det är en utgift för mig.
Inte_Ung skrev:Men man skall ju inte använda samma hagar både sommar och vinter p.g.a. parasit-trycket. Så det är ju bra i alla fall.
Jag menar att äger man hagarna själv kan man planera lite mer och ha hästarna där längre på våren och man kunde ha fler hästar inhyrda som kunde beta av ordentligt ist för att det är högt gräs som lägger sig och blir förstört.
Tilläggas ska att i vinterhagen får jag enbart ha 2 st hästar för bonden för han tycker att dom förstör hagen (i hagen kunde lätt gå 10 hästar utan att det märks)