Sv: Ni som har tre eller fler hundar
Åker ni bara 2 i bilen skulle jag definitivt fälla båda baksätena och skaffa en Variogage enkelbur och ställa så att hunden tas ut genom bakdörren. Viktigt är att kunna spänna fast buren med spännband så att den inte flyttas vid eventuell krock. Tror att det finns fästöglor på golvet i V70'n men är inte helt säker. Vet att det finns bakom baksätenas rygg så de två går att använda även till buren du ställer framför den som du redan har.
Svarar flera:
Vi åker max 2 pers i bilen, skulle vi behöva köra fler personer så har vi en bil till (helt vansinnigt, jag vet). Dessutom, eftersom bilen är inköpt till hundarna så kan jag möblera om i den som jag vill.
Jag har inte varit sådär jättepeppad på utställningsbur tidigare, de ser så ostabila ut. Men alternativen verkar få. Kanske en flygbur i så fall? Hur stor tror ni en sådan ska vara? Jag räknar med att hunden kommer bli strax under 50 cm i mankhöjd som vuxen.
En annan tanke som slog mig är att man kan skruva loss ett säte och på så sätt få mer plats "framåt", men bredden blir kanske ändå inte tillräcklig?
En tredje idé är att köpa en måttbeställd bur till baksätet, men hur ska den se ut?
Åker ni bara 2 i bilen skulle jag definitivt fälla båda baksätena och skaffa en Variogage enkelbur och ställa så att hunden tas ut genom bakdörren. Viktigt är att kunna spänna fast buren med spännband så att den inte flyttas vid eventuell krock. Tror att det finns fästöglor på golvet i V70'n men är inte helt säker. Vet att det finns bakom baksätenas rygg så de två går att använda även till buren du ställer framför den som du redan har.