Ni som har smådjur!

A

asmodeus

Vad tar butikerna betalt för en rått/hamsterbur i plast/stål ca 30x45 cm? Samt tillbehör som hus,klätterställningar, lekträd, matskålar, snurrhjul osv.. Du/ni som nyss investerat, vad kostade kalaset?

Sv: Ni som har smådjur!

Har ingen aning om vad en sån bur kostar, eftersom det är på tok för litet för råttor så jag har aldrig kollat.
Samma sak med springhjul, har inte kollat det heller eftersom det är absolut förbjudet när det kommer till råttor. Enda hjulet jag har är ett gaaammalt hamsterhjul som jag inte minns priset på (sitter fast så det inte snurrar)

Vattenflaska köpte jag på zooaffären för ungefär 25 kr skulle jag tro, en sån där man kan sätta på petflaska eftersom mina brudar har en tendens att tugga sönder flaskorna. Till de andra har jag såna där flaskor från Rabbit, tror de kostade omkring 30 kr.
Skålar har jag några olika, dels en hög gamla skålar, sen har jag billiga kattmatskålar från Ica för 10-15 kr och några man hänger i gallret i storlek stor för 20 kr på djuraffären.

Ett trähus har jag betalat 30 kr för, resten av husen har jag gjort själv av gamla glassbuttar, korgar, rör mm - mycket gratisgrejer.

Stora grenar har jag plockat ute, finns fullt av sånt liggande på backen i en skog i närheten.

Och så diverse tuggleksaker för hundar av rep, dels en från ÖB för 25 kr och en på rea på djuraffären för 30 kr. Den från ÖB (formad som en 8 med tennisboll på) har jag fäst med sånadär gummisnören för cyklar, köpta på ÖB för typ 5 kr/st tror jag.

Sen har det blivit diverse brickor, korgar osv som hyllplan från ÖB och Tiimari för mellan 5-15 kr.

Hmm, kommer inte på så mycket mer annat än grejer jag fått gratis eller gjort själv...

Priserna brukar variera lite, men för en liten hamsterbur ligger väl priset på runt 300:-,
vattenflaska: 20:-,
hus: mellan 30 -100:- beroende på vad det är för hus :crazy:
Matskålar: runt 20:-,
hjul i plast: 30 - 40:- metall är väl lite dyrare
Lekträd: runt 50:- :confused:

hmm... nu har jag säkert glömt nåt

Köpte en bur nyligen till Curry och den gick på 700:- på extrapris! :eek: Dyrt tyckte jag! Förstås ingick hamstersanlåda, hjul och rör men... dyrt ändå. Kollade på blocket och där kan man nog få tag på en billig bra bur om man har lite tur med sig.

har nyss sålt burar "all included" för 2-3 hundra. Men de var ju begagnade..

malu

Min lilla bur gick på ca 400 kronor. Den är 35x70 cm.
Den stora (som Bella nyss flyttat in i) är 100x51x32 cm och gick på 675 kronor.
Hjulet gick på en femtilapp ungefär, skålar 2 st - 20 spänn styck, huset gick nog på 130 har jag för mig, vattenflaskan 40 tror jag..
Sen fick jag betala ungefär 75 spänn extra för "silverduk" och kopplingstråd att fästa ovanpå gallret till buren. Det är egentligen en kaninbur så mellanrummet är för stort.
Sen har jag en klätterställning (byggt själv, köpte fyrkantig "rundstav" och sågade till) för en 50-lapp, stegar (typ 35 spänn), toarullar och sandlåda (rätt djup plastlåda som egentligen är till matlagning.. :eek: med massor av sand - myyyycket poppis :D )

Lekträd lät intressant, var hittar man sånt? Eller man kanske kan bygga ett själv.. min hamster älskar nämligen att klättra :love:

Det där måttet du anger duger ju bara som transportbur eller utställningsbur. :mad:

Hej!
JAg har haft hamster men inte på ett tag nu men har 3 små burar jag sa sälja + MASSA tillbehör!
Som: maskålar, vattenautomater, rör, snurrhjul......
osv

So? Jag frågade vad butikerna tar betalt.

"Lekträdet" är en sån stor trädbit från Zoobutik som man oftast hittar i terrarium och akvarium. Den här biten råkar vara formad som ett träd, och står mkt stadigt.

I närheten av mig så erbjuder ett zoo förnärvarande: olika sorters burar med mycket du räknat upp som ingår:

Bla: Hamsterburen Rodney med hus, hjul, matskålar för 250:- ordn pris: 395:-

Hamsterburen Hasse med hus, hjul, skålar, lite rör för 195:- ordn pris 295:-

Tower hamsterbur med hus, rör, hjul, 395:- ordn pris 595:-

asmodeus skrev:
"Lekträdet" är en sån stor trädbit från Zoobutik som man oftast hittar i terrarium och akvarium. Den här biten råkar vara formad som ett träd, och står mkt stadigt.

Aha! Jag byggde ett själv, men lillflickan verkar inte vara intresserad.. =S

F.ö såg jag nåt jätteintressant igår (synd bara att den inte får plats hemma) på zoo-affärn. Kostade 935 spänn har jag för mig.
En hamsterborg! Hur cool som helst! 1x1 meter med tinnar och torn, hus och rör åt alla håll! *vill haaaaa*

Senast ändrad av en moderator:

asmodeus skrev:
So? Jag frågade vad butikerna tar betalt.

Vill man ha seriösa svar får man åtminstone verka vara seriös i sin frågeställning. Är det en transportbur du ska ha eller? För hur ska vi kunna ge dej några svar om du inte specifiserar dina behov? En transportbox i de mått du anger kan man få för typ 189 spänn. Alltså en sån där "väska" med lufthål. Är det en utställningsvariant du ska ha så kan du hitta den för några tior billigare, är det svar på din fråga eller? :angel:

Vad tar butikerna betalt för en rått/hamsterbur i plast/stål ca 30x45 cm? Samt tillbehör som hus,klätterställningar, lekträd, matskålar, snurrhjul osv..
Vet inte hur jag ska formulera om den frågan för att den ska anses seriös?

I den frågeställningen du gjorde får man intrycket av att buren skall användas i samband med de övriga attiraljerna du frågar efter, dvs som en bur att "bo i". Eftersom då måtten är åt h-e för små så får du nästan räkna med att få de svar som du fått? :eek:

Det får väl användas till vad man vill. Förvara läppstift om man vill det. Det var en enkel fråga om dagens priser på smådjurstillbehör.

I övrigt har jag fått bra svar på min fråga, tack alla! Förutom ditt då som inte hör till ämnet.

Oh my... :smirk:

Ute efter att hitta fel verkar det som. :cool:

Köpte förresten en ny miniduna bur ferplast till min lilla curry i veckan och den kostade 299 på extrapris.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 269
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 684
Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 722
Senast: Riley
·
F
Hästmänniskan Hej! Snart kommer jag att börja betala stallhyra och jag är fundersam till hur mycket som är rimligt att det kan kosta. Läget är så...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 053
Senast: MissInterpreted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar