Ni som har "flera" hästar, hur har ni råd?

Sv: Ni som har "flera" hästar, hur har ni råd?

Inte för att det hör hit, men har du en hemsida med dina hästar? Jag är lite nyfiken, men hade ingen möjlighet att komma med och titta förra helgen?

Jag har 11 stycken på en gård i urskogen... :-)

Som så många redan sagt så handlar det om prioriteringar. Vi har två hemma numer, haft tre med en som bodde borta just då, och det är inga problem.

Eget LITET hus (billigt i drift) och stall hemma. Fodrar t ex gärna med havre (från vår höbonde), som hittills tillsammans med soja funkat bra med höet vi haft - det finns många sätt att spara några kronor här och var.

Pm dig, synd att du inte kunde komma förbi förra helgen1

Har hon egen box och "full foderstat" då kan jag förstå det,men annars verkar det "snålt..

Jag har ett halvblod och en ponny. Står i ett stall där det ingår spån, hö och/eller ensilage och havre. Fritt på allt!! För det betalar jag 1000:- för den stora och 800:- för den lilla. Sen tillkommer det ca 400:-/mån i försäkring och sen skoning/verkning ca 350:-/mån

S:a månad blir då 2550:-

Jobbar inte ens heltid, men allt går bara man vill... Man får prioritera bort att äta ute, festa och gå på krogen, köpa egna kläder mm. (Som tur är har jag ett jobb där jag inte behöver fina kläder!)

vi har paxat en box åt henne som hon ska ha senare, fodret köper vi själva.
men dom e förbannat snåla o jag vill bara därifrån men det går inte,inte lätt att hitta nytt ställe här för tre hästar.

det är 1050:-/med hö o utsläpp för varje box sen tillkommer allt annat.

bor i en alldeles för dyr lägenhet, har 4 hästar.... :rofl:

nä jag delar på hästarna med föräldrarna som bor på gård. Vi äger lagligen två var men delar på alla, hennes är mina som jag rider osv. stallet har ett eget konto dit alla inkomster från inackorderingar, (förr i tiden - nu får hingstapållen hjälpa till) och pengar till utgifter tas. mammsan lägger en summa dit och jag en, därifrån tar vi alla pengar när det ska handlas. skall ena pållen ha speciell mat får jag (oftast mina av någon anledning... :D ) betala det själv.

vi åker ofta utomlands. tur att man har en hästkunnig storebror som gärna lämnar sin lägenhet med sambo och barn för att bo på gård en vekca och passa djuren. rider gör bästa kompisen!!!

kan inte överleva vintern om jag inte får bli solbränd en gång om året... :o

det funkar bra, tycker inte attt det är så dyrt att ha häst. det är ingen större skillnad på att ha 1 som vi hade från början och att ha 4 som vi har just nu.

Föräldrarna har egen gård, som är betald.. alltså inga extra utgifter i form av lån.
Eget hö och havre.

Fö är det som Boj säger, andra saker som utlandsresor och sånt har prioriterats bort.
I dagsläget betalar jag ingenting för hästarna trots att jag är delägare i några utav dom :o eller jo, jag betalar det jag vill.. tex ett nytt täcke eller nåt sånt. Men annars tycker dom att jag ska behålla mina slantar. Bortskämd?? :angel:

Jag var den som startade hästintresset hos familjen, men idag så är det mest deras hästar som jag har fri tillgång till :)
Det som gäller är alltså att vara smart så att man överlåter intresset på dom, och sen ha tillgång till deras hästar ;)

Vi har 5 hästar, en i proffsträning och dom övriga hemma på gården.

jag har tre st i på en gård i urskogen

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 898
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan När ska/kan man skaffa egen häst som vuxen? Jag höll på jättemycket med hästar till ungefär 23-års ålder, har även jobbat med hästar en...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 930
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar