Ni som har eon, när får ni era fakturor?

bettysmatte

Trådstartare
Tidigare, dvs före december förra året, fick vi ALLTID våra eon-fakturor den 4de i varje månad. Men nu kan det bli lite när som helst, och alltid senare än den 4de. Mina föräldrar har redan fått sin faktura för november... De får ALLTID sin mycket, mycket tidigare än vad vi får. Varför skiljer det så, egentligen :confused: ? Och jag undrar ju också varför det har ändrats för oss... O_o ?
 
Jag har bara Eon som nätägare och inte som elleverantör. Har aldrigt tänkt på exakt dag, men i höst 4-7 dagar in i månaden tror jag. Går att se någon dag innan i appen.
 
Tidigare, dvs före december förra året, fick vi ALLTID våra eon-fakturor den 4de i varje månad. Men nu kan det bli lite när som helst, och alltid senare än den 4de. Mina föräldrar har redan fått sin faktura för november... De får ALLTID sin mycket, mycket tidigare än vad vi får. Varför skiljer det så, egentligen :confused: ? Och jag undrar ju också varför det har ändrats för oss... O_o ?
Jag tror det beror på när och hur deras system kör. Jag har två abonnemang och får alltid fakturan för stugan dagen innan jag får den för lägenheten, de ligger i olika områden men båda i SE4. (Nätkund, har förbrukning hos andra bolag)
 
De kanske går efter kundnummer eller födelsedatum som f-kassan gör.
Systemet kan ju inte skicka ut till alla precis samtidigt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 021
Senast: mars
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
3 323
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp