Ni som har en espaniola...

Trådstartare
Hur stort upplever man ett säte i storlek 1? (står luddigt att det passar 34-44)
Jag har normalfall 16-16½ på klassisk sadel, kommer denna bli jättestor i sitsen åt mig?
Jag är ca 158cm och väger ca 52kg, vad tror ni?
:bump::bump::bump:

Sv: Ni som har en espaniola...

Jag har ungefär samma mått som dig och stl 1 passa mig utmärkt ;)

yes yes yes det finns ett hopp :laugh:

Har du någon bild med dig i sadeln taget från sidan?

Nej tyvärr inte. Just nu är den utlånad (skall säljas) men i slutet av månanden har jag den hemma igen så då kan jag ta några :)

Om du orkar vill, så är jag mycket tacksam om du vill skriva dina åsikter om sadeln bra och dåliga :)

Jag älskar sadeln så pass mycket att jag inte vill sälja den trots att jag inte haft häst på väldigt länge. Utan jag har sparat den och när jag kunnat sno till mig en ridtur på någon kompis häst har jag använt den ;)

Hade jag inte varit i behov av pengar nu så hade jag fortfarande vägrat sälja den :p

Så ja, jag gillar sadeln skarpt ;)

Senast ändrad:

kanon sån sadel letar man efter :love:
Är verkligen jättesugen på en och efter dina ord känns det bara mer positivt.
Tack för hjälpen :bow:

Ja e visserligen lite större en dig 177/62 å ja tycker att jag sitter rätt bra i den, får visserligen inte något stöd från varesif fram eller bakvalv, men d e ju inte riktigt de ja va ute efter heller... :angel:
Å att den passar upp till 44 gör den faktiskt, mamma har nog 44/46 i byxor kanske, och hon har lite svårt med lättridningen i den, men gillar den annars hon med :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 394
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar