Sv: ni som har avelsvärderad hingst i klass 3
Jag har roat mig med att titta vilka ponnyer som har segrar i msvA hoppning under 2007, fram till helgen 19-20 maj 2007. reserverar mig för ev fel, källa är SvRF databas/resultatrapportering.
Resultatet ser ut som följer:
Sydslätten:
kat C/D:
Little Wonder e.Poetic Justice
Vetlanda
kat C
Phalcon e.Öxenholm Marble JR
kat D
Parsienne e.Hattrick (hbl, imp Holland)
Lillhagen
kat C
Baboug Dubh e.okänd
kat D
Donja e.okänd
Helsingborg
kat C
Baboug Dubh e.okänd
kat D
Umeå
kat C/D
June e.okänd
Osby
kat C
Grallah Grey e.okänd
kat D
Western Blaze e.okänd
Mora
kat C
Miclas Curt Cobain RNF 153 e.Miclas Activ RNF 100
kat D
Silverbella e.Freddies Star (imp Irland)
Fjälkestad
Här kan jag tyvärr inte utläsa av resultatlistan vilka klasser som gått i msvA.
Svår, kat D
Sunny 93 e.Zandheuvells Sunny Boy (imp Tyskland)
Åby (ELIT)
kat C
Make a Mistake e.okänd
Timon e.okänd
kat D
Kilkenny e.okänd
Nikolina e.Niklas (SWB)
Hudiksvall
kat C
Before Dawn e.okänd
kat D
Wild at Heart T e.Moflos Zmirnof
Av svenskfödda ponnyer som tagit placeringar i ovan nämnda klasser kan nämnas NF-ponnyerna Valentin Bello Sun RNF 145 e.Dart Light RNF 113, Hembys Parsifal e.Miclas Activ RNF 100, connemaraponnyn Roan Rocky e.Lofty Roderick, SWB Elvira e.Everest mfl. En welshponny som återkommer i dessa klasser är Eulophia e.Paddock Camargue. Fler avkommor till Poetic Justice, både korsningar och ren connemara har också gjort fina resultat. Jag har inte tittat så noga på placerade ponnyer, men vissa namn återkommer, och som NF-fantast så är det lätt att lägga NF-ponnyerna lite extra på minnet.
Intressant är också att flera av dessa ponnyers fäder också har gjort mycket väl ifrån sig på tävlingsbanorna och/eller har en gedigen prestationsstam.
Hlsn Helena
Jag har roat mig med att titta vilka ponnyer som har segrar i msvA hoppning under 2007, fram till helgen 19-20 maj 2007. reserverar mig för ev fel, källa är SvRF databas/resultatrapportering.
Resultatet ser ut som följer:
Sydslätten:
kat C/D:
Little Wonder e.Poetic Justice
Vetlanda
kat C
Phalcon e.Öxenholm Marble JR
kat D
Lillhagen
kat C
Baboug Dubh e.okänd
kat D
Donja e.okänd
Helsingborg
kat C
Baboug Dubh e.okänd
kat D
Umeå
kat C/D
June e.okänd
Osby
kat C
Grallah Grey e.okänd
kat D
Western Blaze e.okänd
Mora
kat C
Miclas Curt Cobain RNF 153 e.Miclas Activ RNF 100
kat D
Silverbella e.Freddies Star (imp Irland)
Fjälkestad
Här kan jag tyvärr inte utläsa av resultatlistan vilka klasser som gått i msvA.
Svår, kat D
Sunny 93 e.Zandheuvells Sunny Boy (imp Tyskland)
Åby (ELIT)
kat C
Make a Mistake e.okänd
Timon e.okänd
kat D
Kilkenny e.okänd
Nikolina e.Niklas (SWB)
Hudiksvall
kat C
Before Dawn e.okänd
kat D
Wild at Heart T e.Moflos Zmirnof
Av svenskfödda ponnyer som tagit placeringar i ovan nämnda klasser kan nämnas NF-ponnyerna Valentin Bello Sun RNF 145 e.Dart Light RNF 113, Hembys Parsifal e.Miclas Activ RNF 100, connemaraponnyn Roan Rocky e.Lofty Roderick, SWB Elvira e.Everest mfl. En welshponny som återkommer i dessa klasser är Eulophia e.Paddock Camargue. Fler avkommor till Poetic Justice, både korsningar och ren connemara har också gjort fina resultat. Jag har inte tittat så noga på placerade ponnyer, men vissa namn återkommer, och som NF-fantast så är det lätt att lägga NF-ponnyerna lite extra på minnet.
Intressant är också att flera av dessa ponnyers fäder också har gjort mycket väl ifrån sig på tävlingsbanorna och/eller har en gedigen prestationsstam.
Hlsn Helena