ni som har avelsvärderad hingst i klass 3

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nettan_3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 121
  • Visningar Visningar 11 952
Sv: ni som har avelsvärderad hingst i klass 3

Jag har roat mig med att titta vilka ponnyer som har segrar i msvA hoppning under 2007, fram till helgen 19-20 maj 2007. reserverar mig för ev fel, källa är SvRF databas/resultatrapportering.

Resultatet ser ut som följer:

Sydslätten:
kat C/D:
Little Wonder e.Poetic Justice

Vetlanda
kat C
Phalcon e.Öxenholm Marble JR
kat D
Parsienne e.Hattrick (hbl, imp Holland)

Lillhagen
kat C
Baboug Dubh e.okänd
kat D
Donja e.okänd

Helsingborg
kat C
Baboug Dubh e.okänd
kat D
Parsienne e.Hattrick (hbl, imp Holland)

Umeå
kat C/D
June e.okänd

Osby
kat C
Grallah Grey e.okänd
kat D
Western Blaze e.okänd

Mora
kat C
Miclas Curt Cobain RNF 153 e.Miclas Activ RNF 100
kat D
Silverbella e.Freddies Star (imp Irland)

Fjälkestad
Här kan jag tyvärr inte utläsa av resultatlistan vilka klasser som gått i msvA.
Svår, kat D
Sunny 93 e.Zandheuvells Sunny Boy (imp Tyskland)

Åby (ELIT)
kat C
Make a Mistake e.okänd
Timon e.okänd
kat D
Kilkenny e.okänd
Nikolina e.Niklas (SWB)

Hudiksvall
kat C
Before Dawn e.okänd
kat D
Wild at Heart T e.Moflos Zmirnof

Av svenskfödda ponnyer som tagit placeringar i ovan nämnda klasser kan nämnas NF-ponnyerna Valentin Bello Sun RNF 145 e.Dart Light RNF 113, Hembys Parsifal e.Miclas Activ RNF 100, connemaraponnyn Roan Rocky e.Lofty Roderick, SWB Elvira e.Everest mfl. En welshponny som återkommer i dessa klasser är Eulophia e.Paddock Camargue. Fler avkommor till Poetic Justice, både korsningar och ren connemara har också gjort fina resultat. Jag har inte tittat så noga på placerade ponnyer, men vissa namn återkommer, och som NF-fantast så är det lätt att lägga NF-ponnyerna lite extra på minnet.

Intressant är också att flera av dessa ponnyers fäder också har gjort mycket väl ifrån sig på tävlingsbanorna och/eller har en gedigen prestationsstam.

Hlsn Helena

Sv: ni som har avelsvärderad hingst i klass 3

Tack Helena för bra koll!!

Ok, en koll på Eulophia 2006 visar att det fantastiska stoet segrade i Msv A förra året, hon hade hela 228 poäng.

Jag får ändra mitt påstående:
Moflos Zmirnof är den ANDRA svenska welshhingsten sedan Dito RW 75 som lämnat avkomma med seger i Msv A. Stämmer det eller finns det fler utöver Camargue?

/J

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: athena
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka