Jag var ju helt sjukskriven i flera år förut så jag har den erfarenheten också. Då hade jag hund så var ju ute och gick med henne en del. Sen satt jag framför datorn och glodde. Jag mediterade också.Tack för ditt svar!
Helt ok att du svarar även om du inte är sjukskriven utan jobbar delvis hemifrån. Alla erfarenheter är bra och få tips om!
Tycker det är svårt med hantverk eftersom jag inte kommer på vad jag ska hitta på för något. Men får börja kika på det nu. Kanske kan lindra ångesten lite genom att pyssla med händerna. Har du några tips på enkla pyssel?
Föräldrarna har ju en trädgård, så jag borde kunna göra nåt där senare i vår. Svårt när inte hela trädgården är inhägnad dock ( tänkte på hundarna.) men går väl att sätta fast dom i långlina kanske.
Klarar tyvärr inte av sociala sammanhang ännu. Med min panikångest och sociala ångest så blir det lätt att jag undviker det. Tråkigt nog!
Ett enkelt pyssel kan ju vara att lägga pussel. Eller sy tygkassar. Lapptäcken är också en grej. Pärlhalsband kan man också göra. Eller brodera. När jag utförsäkrades broderade jag mycket.