Jag sitter vid datorn alldeles för mycket.
När jag inte slösurfar eller skriver på forum (mestadels Buke och Reddit) så spelar jag eller gör sånt som är spelrelaterat på annat vis, t ex moddar jag Skyrim och några andra spel. Ibland gör jag också videos.
Ibland tecknar jag, eller skriver berättelser, men det har inte funnits mycket inspiration till det på flera månader nu eftersom vintern har gått hårt åt mig. På somrarna så påtar jag i trädgården i den mån jag orkar. Förhoppningvis skaffar jag hund i år, och då lär valp-pyssel ta upp en stor del av min tid. Sen är tanken att vi ska börja med någon hundsport när den vuxit till sig lite - jag bor nära en brukshundsklubb så förutsättningarna för att faktiskt komma iväg är rätt bra.
I nuläget har jag tyvärr inte mycket till rutiner eftersom mina dagar är så sysslolösa. Jag försöker att åtminstone hålla någorlunda bestämda mat- och sovtider, för att jag vet att jag mår bättre då, men annars har jag noll tillstymmelse till schema. Se ovan för vad jag hoppas ska bli en förändring i det. En dag i veckan är jag på daglig verksamhet i några timmar, troligen kommer det att utökas till iallafall en dag till per vecka när jag blivit mer varm i kläderna.
Ensamheten är ett av de största problemen för mig. Jag har några internet-vänner som jag chattar med via Discord, men jag känner ofta att jag saknar någon att gå ut och hitta på saker med. Samtidigt känns det omöjligt att uppnå just det, eftersom jag förutom social fobi har en del svårigheter med det sociala samspelet, så det är svårt för mig att forma och upprätthålla vänskaper. Helt ärligt känner jag mig som ett jävla ufo när jag faktiskt försöker umgås med andra människor. Bara att skriva på forum såhär öppet känns ofta som en bedrift eftersom det på sätt och vis är att prata offentligt.
Så det blir att jag sitter hemma och umgås med katten största delen av min tid. Och inte för att han är dåligt sällskap på något vis, men det blir inte så djupa diskussioner.
Jag upplever överlag att jag trivs bättre med djur än med människor, men en stor del i det är just att de inte dömer så som människor kan göra, de har inte samma förväntningar på att man ska följa manus, så det framkallar inte alls samma oro.
Den enda inkomst jag har nu är aktivitetsersättning från Försäkringskassan. Har ansökt om sjukersättning från i sommar, eftersom jag har åldern inne och med 99.9% säkerhet aldrig kommer att kunna arbeta normalt. Jag gissar att det inte kommer att blir någon större förändring i vilken summa jag får. Jag försöker att bokföra mina utgifter så att jag håller balansen, och jag är inte speciellt slösig av mig, så det går trots att det inte är stor inkomst varje månad.