Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du?Varför har ni blinkande vitt sken framåt och blinkande rött sken bakåt . Varför har ni inte detta på era bilar också
Varför har du då inte rött blinkade bakljus på bilen då om det nu är så braSå du tycker blinkande vitt sken på bilar skulle vara bra?
På cykel har jag sällan sett blinkande framåt även om det läget finns, lite jobbigt att se marken när det blinkar.
Rött blinkande bakåt på cykel tycker jag som bilist är suveränt. Då syns cyklisten riktigt bra.
Varför har du då inte rött blinkade bakljus på bilen då om det nu är så bra
Varför har ni blinkande vitt sken framåt och blinkande rött sken bakåt . Varför har ni inte detta på era bilar också
Har nog aldrig sett någon som har blinkande vitt sken framåt?! Verkar jobbigt och man får inte ens ha det.
Jag har sett flera stycken. Tycker det verkar väldigt vanskligt med sikten men har inte provat själv så kan inte uttala mig.
Nix pix och nope. Bil och cykel är fordon = olagligt med blinkande rött bakljus och blinkande vitt framåtFör att bilen syns bra som det är. En cykellampa (oftast) betydligt svagare än billyktorna. Plus att det för cyklisten handlar om liv och död vid ev. påkörning, även i låga hastigheter.
Så varför har ni då det om det är olagligtHar nog aldrig sett någon som har blinkande vitt sken framåt?! Verkar jobbigt och man får inte ens ha det.
Nix pix och nope. Bil och cykel är fordon = olagligt med blinkande rött bakljus och blinkande vitt framåt
Nix pix och nope. Bil och cykel är fordon = olagligt med blinkande rött bakljus och blinkande vitt framåt
Så varför har ni då det om det är olagligt
Nope. Då skulle det även vara lagligt för bilar också eftersom bil o cykel är fordonNej, bakåt får det blinka.
Ja, det var därför jag undrade varför ni inte har blinkande rött bakåt på bilen när ni har det på cykelnJag har ärligt talat inte kollat upp lagboken då jag cyklar med helljus fram och bak själv. Är det olagligt så är det och då är det ju inte så mycket att orda om. Jag svarade bara på varför vissa kanske ändå väljer att göra det.
Nope. Då skulle det även vara lagligt för bilar också eftersom bil o cykel är fordon