Ni som cyklar i mörker

Gammeln

Trådstartare
Varför har ni blinkande vitt sken framåt och blinkande rött sken bakåt O_o. Varför har ni inte detta på era bilar också

Så du tycker blinkande vitt sken på bilar skulle vara bra?
På cykel har jag sällan sett blinkande framåt även om det läget finns, lite jobbigt att se marken när det blinkar.
Rött blinkande bakåt på cykel tycker jag som bilist är suveränt. Då syns cyklisten riktigt bra.

Så du tycker blinkande vitt sken på bilar skulle vara bra?
På cykel har jag sällan sett blinkande framåt även om det läget finns, lite jobbigt att se marken när det blinkar.
Rött blinkande bakåt på cykel tycker jag som bilist är suveränt. Då syns cyklisten riktigt bra.
Varför har du då inte rött blinkade bakljus på bilen då om det nu är så bra

Jag förstår inte heller riktigt frågan, men jag uppskattar betydligt mer när cyklister har fast sken än blinkande. Får så lätt migrän av blinkande ljus.

För att syftet med framlyktor på en bil är inte bara att visa andra trafikanter att man finns utan också att lysa upp så man ser var man kör.

Jag har sett flera stycken. Tycker det verkar väldigt vanskligt med sikten men har inte provat själv så kan inte uttala mig.

Konstigt, då cyklade jag ändå i Uppsala i många år men jag kanske inte tänkte på om nån hade det. Som sagt får man ju inte ens ha det så om man bemödar sig med att fixa lyse verkar det märkligt att ordna ett som inte ens är lagligt.

För att bilen syns bra som det är. En cykellampa (oftast) betydligt svagare än billyktorna. Plus att det för cyklisten handlar om liv och död vid ev. påkörning, även i låga hastigheter.
Nix pix och nope. Bil och cykel är fordon = olagligt med blinkande rött bakljus och blinkande vitt framåt

Nix pix och nope. Bil och cykel är fordon = olagligt med blinkande rött bakljus och blinkande vitt framåt

Jag har ärligt talat inte kollat upp lagboken då jag cyklar med helljus fram och bak själv. Är det olagligt så är det och då är det ju inte så mycket att orda om. Jag svarade bara på varför vissa kanske ändå väljer att göra det.

Jag har ärligt talat inte kollat upp lagboken då jag cyklar med helljus fram och bak själv. Är det olagligt så är det och då är det ju inte så mycket att orda om. Jag svarade bara på varför vissa kanske ändå väljer att göra det.
Ja, det var därför jag undrade varför ni inte har blinkande rött bakåt på bilen när ni har det på cykeln

Liknande trådar

Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: jemeni
·
Tjatter Jag söker en nätt pannlampa med bra sken som jag kan ha när jag cyklar. Eftersom jag ska till tex föreläsningar så vill jag inte ha en...
Svar
12
· Visningar
639
Senast: MCP
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 560
Senast: lingonben
·
Utrustning Jag är på jakt efter ny (begagnad) hästtransport och många man hittar är helmörka om de är i glasfiber eller med mörkt tak om de är i...
Svar
4
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka