Ni som bokar domare till tävling, hur välja?

Sv: Ni som bokar domare till tävling, hur välja?

Jag brukar ringa för oss och är ju lite olika beroende på vilken nivå man ska boka till. Till lätta klasser finns ju många att välja mellan, har ett gäng som jag alltid brukar börja ringa, för att vi tycker de dömer bra. Kan inte dom får man gå vidare till de "näst bästa", haha låter ju hemskt men du förstår! ;) även nya domare vet man ju ändå vilka de är och kan få en uppfattning hur man tror de dömer. Till högre klasser tittar vi i första hand på var de bor, så att det inte blir onödigt dyrt, men där finns ju inte lika många, till svåra klasser får man typ vara glad om man får ihop det... :)

Sv: Ni som bokar domare till tävling, hur välja?

Jag gillar domare som använder "hela skalan" typ vinnaren ska vara över 70% och sista placerad på låga %. Tycker själv inte det är kul när det på 10placerade typ skiljer 2-3%. Då kan i princip vem som vunnit....

Sen gillar jag domare som skriver några förbättringsområden men som också kommenterar det som faktiskt var bra. Finns inget värre att få tillbaka en kritik med bara elände.

Nu bor jag i Skåne och vi har många domare att välja så man kan ofta få de man gillar och inga avstånd är eg långa. Svårare på andra håll i landet.

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 344
Senast: Badger
·
Fritid Hittade ett fint airbnb i Grekland som jag vill boka. Närmsta flygplats är Chania, så kollade flyg Landvetter-Chania. För två vuxna och...
2
Svar
35
· Visningar
1 705
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar