Ni som arbetar i galoppstall? (avtalsenlig lön)

Sammet

Trådstartare
Hur kan jag få reda på vad avtalsenlig lön ligger på?

Detta räknas inte som annons eller? (hoppas inte).

Sv: Ni som arbetar i galoppstall? (avtalsenlig lön)

Galoppstall är väl anslutna till kommunal? Så det borde vara genom dem du får veta vad avtalsenlig lön ligger på.

Kolla upp vad som gäller för personer anställda i travstall (inom kommunal), samma ska gälla i galoppstall men vet att vissa tränare har lite "modifieringar" på det då man inte alltid jobbar fulla dagar inom galoppen, kan skilja rätt bra från stall till stall.

avtalen för travstall är iaf från och med 2008 -04 -01
17 år 13665kr
18 år 16780kr
2 års yrkesvana över 18 år 18200kr
3 års yrkesvana 18745
5 års yrkesvana 19220
städpersonal ( vad det räknas som vet jag ej) 17650kr

ob tillägg 30 kr /tim
starthäst 240 kr st
arbetsledande funktion 796 kr extra / mån

Vad räknas då som yrkesvana?

Är det inom galoppstall, eller med hästar över huvud taget?

Aldrig jobbat med galopphästar men med trav, dressyr, hopp, ridskola, turridning mm. Och har jobbat med hästar i över 6 år.

Aldrig jobbat med galopphästar men med trav, dressyr, hopp, ridskola, turridning mm. Och har jobbat med hästar i över 6 år.

Ska du börja med galopphästar :idea: Vad kul! Om man gillar galopp alltså.

Det är nog lite från fall till fall. En av tjejerna som jobbat med ridhästar hos mina grannar började som träningsryttare hos en galopptränare och hon fick ingångslön som att hon inte hade någon vana men han skulle se hur det gick och om det fungerade bra skulle hon få höjt.

Det är lite skillnad om man ska jobba i stallet eller bara rida. Att jobba i stallet är ungefär likadant överallt men att träningsrida galoppörer är inte som att rida vilka hästar som helst. :devil:

Men om man är en duktig ryttare går ganska fort att anpassa sig väl man har lärt sig hur fort man ska rida.

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 459
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb En fundering jag har efter ett läst en annan tråd, är detta med lön och lönesättning för arbtete. När vet en om ens lön är bra...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 483
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 219
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA