Kanske någon som redan har nämnt det men rekommenderar att du förbereder dig inför mötet, framförallt om det även ska vara en genomgång av året som gått/utvecklingssamtal. Punkt upp vad du har gjort senaste året, vilka projekt du har genomfört/varit med och genomföra, om du har tagit på dig/fått något nytt ansvarsområde nämn det, om du har genomfört någon utbildning ta upp det osv. Bör ens chef veta om "allt" detta? Ja, men ofta har de inte riktigt koll eller inte ser hur mkt man faktiskt har gjort. Det ger mkt tycker jag, både för egen del samt för chefens del, att kort berätta om
"allt" man har gjort. Även bra om man kan koppla det till ens grupps/bolagets mål.
Att sen även ha information om vad medianlönen inom ditt yrke, inom ditt ålderspan/erfarenhet är ytterligare någon som du bör ha med dig samt då såklart lägga fram det och tydligt påtala att din lön ligger under. Tyvärr måste du framföra detta. Arbetsgivaren kommer inte att göra det
Försök ha i minnet att du är värd en rättvis lön för ditt yrke!