Ja det tycker jag verkligen. Du verkar ju i stort bara äta typ två måltider per dag. "Normalt", om vi pratar om vad vi människor mår bra av, är snarare 5-6 måltider per dag. Du går också utan mat långa stunder eftersom du verkar skippa mat på förmiddagarna.Aha!
Tycker du?!
Tycker att det låter helt normalt, men det kanske bara är jag som är "van" vid det....
Jag tycker att vi i dagens samhälle har en helt sjuk fixering vid att man ska vara smal. Inte normal och hälsosamt utan just smal. För många verkar det innebär att man måste ligga på BMI 19 eller till och med lägre. Sen att BMI 25 också kan räknas som normalt verkar ju gå helt förbi.Jag ycker detta med vikt är deprimerande.
Om jag ska vara smal kan jag typ inte äta några kolhydrater och socker alls.
Idag är jag ju överviktig.
Men när jag i sena tonåren/ runt 20 skötte maten och tränade rejält varje dag så var jag ändå inte smal. Normalviktig men inte smal. Det känns som om man haft otur att födas med stora bröst och rumpa istället för en smal kroppstyp så är det otroligt svårt att hålla sig smal. Även om man tränar mkt får man typ knappt äta alls.
Vi är ju inte byggda likadant, och vi är nog inte skapta för att vara precis lika smala. Vissa är byggda som stickor och andra är rundare, so what?
Jag tror att alla sjuka dieter är ett tecken på just detta. Folk misshandlar sina kroppar för att kunna vara sådär riktigt smala, för det duger inte att bara vara normal och hälsosam. Klart att en del av oss kommer behöva gå på svältdiet för att hålla vikten om vi försöker pressa oss ner lägre än vad vi är byggda för, men det är ju helt sjukt.