Sel
Trådstartare
Vanliga svarta? Samtliga billiga non-stick pannor bara. Jag har aldrig lyckats i dem och sålunda gett upp.Vad har du för kastruller nu? Det var inga problem att poppa på gasspis heller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vanliga svarta? Samtliga billiga non-stick pannor bara. Jag har aldrig lyckats i dem och sålunda gett upp.Vad har du för kastruller nu? Det var inga problem att poppa på gasspis heller?
Igen är det ju supergott och blir en hel måltid istället. Jag skulle aldrig kunna göra En grönsaksstav (eller tre) och vara nöjd sedan. Förutom laxen då, det tycker jag tack och lov inte om annars vore det väl ännu en last!Att rulla in surkål eller andra syrade grönsaker i lufttorkad skinka tycker jag är extremt tillfredsställande förresten. Tuggigt, salt, syrligt.
Eller gurkstav och/eller avokado inrullad i kallrökt lax?
Kål är en bra grej! Det ska jag prova någon dag, jag rostar den hemskt sällan.Tångkaviar. Salt som f-n och verkligen inga kalorier. Går att servera som topping på något kalorisnålt bröd eller kex, kanske med skivat/hackat ägg. Eller blanda med någon lågkaloriyoughurt och rödlök till dip till nämnda kalorisnåla bröd (typ finn crisps).
Jag rostade spetskål så den blev frasig härom dagen. Skar i skivor, lade på bakplåtspapper som jag penslat med lite olivolja och saltat på. Vände kålen då och då. Inte många kalorier.
Vitkål är väldigt gott när det dippas i japansk soja.
Jag gillar kebab-feferoni så jag äter dem som snacks ibland.
Har du induktionshäll eller vanlig spis?Vanliga svarta? Samtliga billiga non-stick pannor bara. Jag har aldrig lyckats i dem och sålunda gett upp.
Gas.Har du induktionshäll eller vanlig spis?
De ser Underbart fluffiga ut! Nu är jag inte mycket för sött på popcorn, men jag skulle vara villig att prova.Jag har just havt i mig en halv pase "Kettle Corn", de godaste popcornen i varlden. STORA fluffiga, med lite salt och socker. Pa de flesta orter i USA kan man bara kopa kettle corn pa sommaren's fair (marknad, med tivoli, 4H djuren och mer) men vi har nagon har i narheten som saljer till manga av vara sma special affarer (typ oliv olje affaren, eller affaren med allt man behover till vin, eller de sma fina chark affarerna). Det ar ett aber
Jag havde i mig en halv pase i gar och resten i dag. Jag ar sa tacksam att jag inte behover ens kora i narheten av nagon av stallena jag vet har kettle corn any time soon.
Jag missade nästan ditt inlägg! Jag har faktiskt aldrig provat, men måste absolut göra det. Grönkålen kan jag ju dessutom odla själv.Grönkålschips såklart. Går att göra egna i ugnen och salta.
Jag älskar alla "thinsen", de med sesamfrön är en stapelvara hemma. Hade aldrig föreställt mig att de skulle vara mindre kaloririka än popcorn måste jag erkänna.De här är goda tycker jag:
Visa bifogad fil 131633
Jämförde lite snabbt och de är lägre i både fett och kalorier jämfört med Tescos egna popcorn. Tänker att du kan bryta upp dem i mindre bitar så blir det som en lite mer näringsrik variant av chips?
Nairns cheese oatcakes är också supergoda, vet inte om de är tillräckligt salta för din smak dock.
Bara tre stycken skulle jag aldrig klara, då är det bättre att jag inte börjar med en enda. Det är en del av problemet.Hemgjorda saltrostade mandlar? Ett par, tre stycken stillar mina värsta saltcravings. Lätt att göra också!
Ja, de med frön är supergoda! Brukar ha dem som ostkex när jag gör ostbricka.Jag älskar alla "thinsen", de med sesamfrön är en stapelvara hemma. Hade aldrig föreställt mig att de skulle vara mindre kaloririka än popcorn måste jag erkänna.
Libanesisk gurka från samma märke är också dundergod och sockerfri. Eldorado har sockerfria cornichons och saltgurka också, om det passar bättre, men jag varnar för att cornichonsen är extremt sura.Gillar du lite hetta så har Sevan (märket) något som kallas turkiska pickles som jag brukar äta när saltsuget kommer på kvällen. Inget tillsatt socker. Bitar av vitkål, morötter, gurka, paprika, chili och gröna tomater. Krispigt, syrligt och gott, och tillräckligt salt för att mätta suget med bara några bitar.
Jag köper på Willys men tror märket finns lite överallt.
Jag bor i Skottland, men liknande produkter finns givetvis här också!Gillar du lite hetta så har Sevan (märket) något som kallas turkiska pickles som jag brukar äta när saltsuget kommer på kvällen. Inget tillsatt socker. Bitar av vitkål, morötter, gurka, paprika, chili och gröna tomater. Krispigt, syrligt och gott, och tillräckligt salt för att mätta suget med bara några bitar.
Jag köper på Willys men tror märket finns lite överallt.
Ah, sorry! Kika efter medelhavspickles av något slag då, man har inte socker i pickles där Det är något med krispigt, salt och syrligt som hits the spot för mig.Jag bor i Skottland, men liknande produkter finns givetvis här också!
Non-stick pannor skadas ofta av den höga temperatur man behöver för att poppa popcorn.Vanliga svarta? Samtliga billiga non-stick pannor bara. Jag har aldrig lyckats i dem och sålunda gett upp.