K
Kelly
gör en lång historia lite kort, ursäkta om den blir lite rörig, har lite brottom iväg också :smirk: Hoppas ja lägger trpden någolund rätt annars får den flyttas...
Det är så att jag ändrade min försäkring i mitten på maj, till en bättre, skulle ha en fast självrisk på 2300:- 0% utöver summan. innan hade jag 20% på summan också. Den nya försäkringen skulle börja gälla från 1 juni. sen blev pållen halt, vatr tvungen att åka till djursjukhus runt den 20 maj.. visst... då blir de referesns på de vänstra frambenet vilket betyder att jag får betala de där 20% tills de e helt friskförklarat och kollat igen tidigast 6 mån. efter friskförklaring. de e ja helt med på! Men sen va de så att pållan blev akut skadad den 2 juni! dagen efter min förbättrade försäkring skulle börja gälla. trog även extraförsäkringen som tog recepbelagd medicin, djurambulans mm. pga. att hon hade så ont funderade jag på djurambulans men de skulle ta 4 timmar innan den kom så ja körde själv. väl nere å så fick hon stanna... sen skulle ja hämta ut henne, fick betala 2480 kr, hm.. tänkte lite men sen tänkte ja.. aja.. självrisken 2300:- plus typ direktreglering å skit, tänkte inte mer på de sen.. va på åb. nu 3/7 då vart hon även halt på andra bakbenet dagarna innan ja åkte ner, fick utreda de också plus den gamla skadan. Frambenet behandlas inte längre för de e en skitbagatell jäntemot de som hon har nu i bakbenen. så därför ska ja ju inte betala några 20% på de.. trodde jag ja hon fick stanna kvar på djursjukhuset den 3/7 pga behadlingar hämtade henne 7/7, var beredd på att inte betala någonting såklart pga av den förbättrade försäkringen, men fick betala 2200:- blev helt ställd... har även skickat in recept som dom skulle betala ersättning för, dom låg på 1700:-
så jag sätter mig och ringer till agria och frågar vad de e frågan om, om de blivit något fel i med jag ha reservation på ett ben så de ha blivit missuppfattningar.. nää... då får ja reda på nu att de är KARENS på den nya försäkringen att de dras 20%, ja fattar ingenting?? ja får inte tillbaka några pengar alls förlorat 7000:- som ja inte alls vart berädd på.. känns så hårt! dom sa ingenting om någon karens när ja ändrade den... den skulle ju börja gälla 1 juni, varför är de så här!?!?!
förlåt om de e förigt å massa stavfel, är upprörd och stressad