Ni med självgående dammsugare

Rie

Trådstartare
Speciellt Roomba Pet.

Vad gör ni när den hojtar om Clean Brushes?

Vår envisas med detta hela tiden och sambon har rengjort allt han ser verkar gå att rengöra.
Vad kan man mer göra?

Den har inte gått så mycket att den är uppnött så den bör ha måånga timmar kvar.

Speciellt Roomba Pet.

Vad gör ni när den hojtar om Clean Brushes?

Vår envisas med detta hela tiden och sambon har rengjort allt han ser verkar gå att rengöra.
Vad kan man mer göra?

Den har inte gått så mycket att den är uppnött så den bör ha måånga timmar kvar.
Då behöver borstarna göras rent. Man måste ta bort allt som snurrat sig runt borstna och allt som fastnat på kanterna. Viktigt att ta bort den lilla pluppen som sitter på ena sidan och få bort allt som snurrat sig fast.
Jag gissar att det är sånt som snurrat sig fast på sidorna som ni inte har fått bort, då brukar den protestera ganska omedelbart igen.

Alltså, jag monterar isär hela maskinen minst två gånger om året. Det sitter absurda mängder hundhår inne i apparaten.
Ska säga det också åt honom.
Nu är det mer än 7 år sedan det fanns hundhår här så det är nog annat som fastnat där i så fall. Men han får plocka isär den helt. När nu det blir....den har stått stilla läänge nu....
Kanske jag ska plocka isär den så får han ta resten.... :)
Jag har inte talangen att få ihop saker sedan så att de fungerar - även om de gjorde det innan - så det är säkrast att han tar den delen.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 796
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 661
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar