Ja, precis så. Och jag hade förstått motståndet om jag ramlat över intresset på senare tid, men jag har varit hund & hästmänniska sedan jag kunde gå.
Med nya valpen 4. Tillsammans väger de ca 7 kilo så de tar inte så mycket plats
Ja, han var riktigt stenålders där ett tag efter jag blivit gravid (han som är supermodern i så mycket annat, kom som en chock för mig, på alla plan!). Han menade att jag inte kunde tävla på flera år (närmaste tävlingsplatsen är en timme bort men det var nog för mycket det med..) när bebis kommit och att jag skulle ta huvudansvaret de första 5 åren eller så. DET fick jag dock ur honom hyfsat, men känslan när han sa det där
Jag tar all föräldraledighet för övrigt. Han vill att jag ska ta bebisen men han vill samtidigt att jag ska dra in pengar. Så det är lite tajt
Det är så jag känner också. Står han inte ut får han väl hitta någon annan, inte göra om MIG. Men jag vet inte..
Känns väldigt typiskt manligt i resonemanget. Hör så ofta om kvinnor som fått lägga om livet efter barnen kommit men där mannen lever ungefär som han gjorde innan. Det rimliga borde väl vara att båda kompromissar. Här tyckte mannen också att det var dumt med valp nu när jag är föräldraledig men jag tycker tvärtom. Jag går ju ändå bara här och underhåller mini, det är inte direkt betungande att släppa ut en valp och torka nån pöl.
(min fetning) Precis så. När man lever med någon som inte accepterar, alltså bara tanken på att ha någon som accepterar och kanske till och med stöttar?? Är lite artigt intresserad?? För mig känns det väldigt avlägset just nu men som du skriver, ska man hitta nån ny ska vederbörande verkligen köpa läget utan några men. Så var det iofs här i början